skip to main content
Jak být lepší

Zářijový restart. Víte, jak na něj?

2 minuty čtení

Začátek září je druhý Nový rok. Pokud chcete něco změnit nebo prostě jen chcete začít s čistým štítem, není pro to vhodnější chvíle. Tohle jsou věci, které byste měli v rámci zářijového refreshe udělat:

Vytřiďte si šatník a připravte ho na podzim

Třicítky nás podle všeho už nečekají, takže je ten nejlepší čas na to, vytáhnout kabáty a teplejší boty. Naopak letní klobouky už schovejte do komory. A až budete šatník třídit, proberte všechno letní oblečení a položte si upřímnou otázku: „Měl/a jsem tento kousek tohle léto vůbec na sobě?“ Pokud ne, nemilosrdně se ho zbavte. Tady si ještě připomeňte, jakou kouzelnou formulku byste měli při třídění používat.

Reklama

Udělejte si pořádek i v telefonu a počítači

I když se zdá, že je to o poznání nudnější aktivita než třídění šatníku, věřte tomu, že z toho budete mít stejně skvělý pocit. Z telefonu si do počítače stáhněte všechny letní fotky, smažte cestovatelské aplikace (nebo si je dejte alespoň do speciální složky), vymažte hudbu, kterou jste neposlouchali, a zkuste si uspořádat aplikace podle tohoto barevného návodu‒ uvidíte, že se v telefonu najednou lépe vyznáte. Nebo zvolte jednu z těchto strategií, třeba uspořádání aplikací podle funkcí. V počítači se pokuste dosáhnout desktop zero neboli prázdné a krásně uklizené plochy, uspořádejte si fotky z léta a věci, které normálně k práci nepotřebujete, si stáhněte na externí disk nebo do internetového úložiště.

Zrušte odběr e-mailů, které se vám za léto nahromadily

Reklama

Třeba těch z letištních hal nebo hotelů, které jste navštívili. Pokud o nich nemáte moc přehled, zkuste tuhle skvělou aplikaci, která je vyhledá za vás.

Podívejte se na to, co vás v práci vlastně čeká

Udělejte si klidně přehled až do konce roku. Jestli nevíte, které jsou důležité a které ne, udělejte si jednoduchý Eisenhowerův graf, jenž odhalí, které úkoly jsou pro vás zásadní, a měli byste na nich tedy zapracovat, a které zas tak nehoří.

Oživte si pracovní místo

Stejně jako svůj šatník si zorganizujte i pracovní místo. Pokud nevíte, jak přesně na to, podívejte se na video, kde vám to ukáže sama Marie Kondo.

Nezapomeňte si na stůl dát něco zeleného, ale také nějakou osobní vzpomínku. Bude se vám lépe pracovat.

Reklama
Reklama