Máme odvahu tvořit odvážné akce. Rádi překračujeme hranice představitelného. Klademe vysoké nároky na sebe i naše partnery, abychom vytvářeli nezapomenutelné a niche eventy. Poskytujeme klientům crème de la crème servis. Nebojíme se být nekonvenční a milujeme složitá zadání.

Přesně takhle představuje mindset týmu agentury New Wave její CEO Monika Kunášková. Za patnáct let existence se pražská firma formovala do eventovky, která na tradiční pojetí akcí dává zapomenout. Sází na technologie, originální místa a nebojí se jít na hranu. V portfoliu mají realizované zakázky pro klienty jako Komerční banka, KKCG, Allwyn, Rockaway X, Česká zbrojovka, Makro, IKEA, Volvo, Möet & Chandon a mnoho dalších.

Eventy za hranicí představitelnosti

„Proč neudělat event tam, kde by ho nikdo nečekal? Třeba na remorkéru. Hledáme jiné přístupy a řešení. A do akcí dostáváme technologie, které v Česku málokdo zkouší,“ říká Kunášková.

Kolaborativní ramena, která jsou v kontaktu se speakerem nebo tanečníky, ji prý vyloženě baví. Eventovým majstrštykem jsou ale technologie, které ohromují návštěvníky na světových akcích. A Kunášková je chce doručit i českým klientům.

„Hledáme instalace, které používají od Hongkongu po Singapur nebo jsme je zahlédli na velkých akcích v Evropě. Protože co už někde existuje, je použitelné i v Česku. Tedy pokud klienti najdou odvahu pustit se do neznámých vod,“ usmívá se.

Neváhá se rozjet do světa, aby získala vhled do možností inovativních řešení instalací a použitelných AV médií nebo performances. „Rozletím se do Dubaje na Expo a zjišťuju, kam se technologie z výstavy přesouvají a jak jsou dostupné a už teď se těším do Ósaky na další inspirace,“ vysvětluje.

„V životě jsem neviděla tolik holografických fólií a animací pohromadě, které plnily Pavilon mobility. A 280 projektorů v Al Wasl pavilonu spojilo mapping, který vás doslova uzemnil,“ směje se. Je si prý vědoma, že v Česku jsou takové instalace nezaplatitelné. Přesto se nevzdává. Chce vidět zajetý svět eventů jinýma očima a klienty inspirovat.

Aby klienti věděli, že můžou chtít víc

Sama miluje výzvy, kdy klienti požadují „nesplnitelné“. V desetičlenném týmu rádi investují čas do promýšlení zážitků a emocí hostů a hledají alternativní způsoby, jak učinit akci zadavatelů mimořádnou. V New Wave jsou rádi pod tlakem a o takové podněty si dokonce sami říkají.

„Klient musí vědět, že to umíme nabídnout! Když neví, že by to mohl chtít, tak ho to ani nenapadne. Obvykle od agentury čeká nabídku, která je založená na jeho zadání a splní kritéria. Někteří ale očekávají více. Zejména pak maximálně kreativní přístup. A nebojí se do něj investovat. Čas i peníze,“ usmívá se Monika Kunášková.

„Stále se v Česku najde dost firem, které si myslí, že když pozvou hosty na akci, poskytnou jim jídlo, pivo a čepici s logem společnosti, že je ohromí. Neohromí,“ dodává nekompromisně. Těší ji, že roste počet společností, které vyžadují, zejména po dvouleté covidové pandemii a nemožnosti se vídat, daleko více.

Vždy je prý nadšená, když přijde klient, který očekává od eventu novou platformu. A je ochotný s agenturním týmem dlouho rozebírat, za jakým účelem event pořádá a co od něj očekávají zejména jeho hosté.

„Nechceme event, kde si dáte skleničku a těšíte se domů. Potřebujeme a chceme dělat eventy, které přenáší message klienta, jeho strategii a cíl. Znamená to networkovat, znamená to ohromit a podepsat nové smlouvy, navázat nové obchodní příležitosti? Nebo se bavit a užívat si vybranou společnost a unikátním způsobem sbírat zajímavé obsahy a podněty. Vždy chceme režírovat takovou energii a atmosféru, ze které se zkrátka nechce hostům odejít.“

V týmu si na kreativitě zakládají. V zásadě odmítají realizovat podobný event, který už dělali pro jiného klienta. „Nikdy neděláme copy paste,“ hlásí Kunášková. „Odlišujeme se fokusem na originalitu, kvalitu, inovace a technologie. A extrémním fokusem na klienta samotného.“

Využívají zálibu v designu, módě, architektuře, kinetické i holografické technologii, často prý jediné dostupné technologie v Česku. A jsou posedlí detailem. Ten podle nich teprve vytváří dokonalý celek.

Grafický design stvořený umělou inteligencí? NFT jako originální dárek? Svět je plný inovativních řešení a Kunášková je chce dostat na český eventový trh. Nebojí se ani řešit akce kontroverzně, vyvolávat debaty. „Samozřejmě tam, kde to klient dovolí.“

Metaverse nebo in touch?

„Cítit, vnímat, vidět, předat, zapamatovat,“ vysvětluje Kunášková podstatu dobrého eventu i důvod, proč si nemyslí, že online platformy a metaverse prostředí jsou správné místo pro pořádání eventů.

„Upřímně je to nejvíce sustainable nástroj, jak event realizovat,“ přiznává. „Ale hlavním DNA eventového marketingu je osobní zážitek,“ zdůrazňuje. „I s Avatarem dojdeme k jisté míře prožitku, ale bez mezilidského kontaktu, který je základním stavebním kamenem všech on-setových akcí pak umírá pravá podstata eventu – networking, který je pro byznys ohromnou hybnou silou.“

Naučit svět, jak dělat event jinak

„Přitáhnu vás do tématu, vy si ho se mnou zažijete. Pak vás posadím do auta a odvezu, kam budu chtít odvézt – a vy se mnou budete pracovat. A na konci si pochopíte nejen základy, ale nasbíráte inspirace a hlavně zažijete. Naše Event Academy rozhodně nikdy nebude online,“ odhaluje plány.

„Vzniká hezká malá ambiciózní drzost,“ směje se Monika Kunášková, když vysvětluje vlastní ambici učit budoucí i současné evenťáky nebo i firmy a potenciální klienty, jak dělat eventy jinak. Už letos totiž plánuje uspořádat první pilotní setkání Event Academy, přesně v duchu New Wave. Netradiční, intenzivní, inspirativní a zážitkovou.

Tématem celé akademie bude event 21. století. V šesti přednáškách, za účasti těch nejlepších odborníků v oboru, představí nejnovější trendy a možnosti, jak udělat velký event s wow faktorem. Jedna přednáška, jedno téma, omezený počet účastníků, atraktivní prostředí v nových prostorách v centru Prahy.

Že by si vychovávala konkurenci? To neřeší. Chce český eventový svět kultivovat. Myslí si, že je zdravé předávat zkušenosti, už jen proto, aby další eventoví nadšenci realizovali svoji profesi kvalitně. „Být inovativní si žádá odvahu,“ připomíná firemní slogan Beyond Brave. „A když pak někdo řekne, že se se to naučil i díky New Wave? Pak je to naše #makewaves.“