Po skončení prvního kvartálu vyhlásila své finanční výsledky i největší sociální síť světa a rozhodně se má s čím chlubit. Její čistý zisk se za první tři měsíce téměř zdvojnásobil na 9,5 miliardy dolarů, v přepočtu více než 200 miliard korun, z necelých pěti miliard dolarů před rokem.

Celkové tržby nakonec překonaly očekávání analytiků, kteří je odhadovali v průměru na 23,67 miliardy dolarů, ale firma je v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila o 48 procent na 26,17 miliardy dolarů.

Po zveřejnění hospodářských výsledků logicky poskočily i akcie společnosti, které si připsaly zhruba šest procent.

Facebook podle odborníků těží zejména z vyšších výdajů inzerentů na reklamu v době vzestupu aktivity na internetu, který je důsledkem pandemie koronaviru. Příjmy z reklamy tvoří většinu tržeb a v prvním čtvrtletí se zvýšily o 46 procent na 25,44 miliardy dolarů.

„Měli jsme silné čtvrtletí, protože jsme pomáhali lidem zůstat ve spojení a firmám dosahovat růstu,“ řekl k výsledkům zakladatel a CEO Facebooku Mark Zuckerberg. Dodal navíc, že Facebook bude dál agresivně investovat, a to mimo jiné do nových oblastí, jako je například virtuální realita.

Společnost předpověděla, že ve druhém čtvrtletí porostou její tržby stejně rychle jako v prvním kvartálu, nebo dokonce o něco rychleji. V dalších dvou čtvrtletích však očekává výrazné zpomalení růstu.