Vzpomeňte si. Jak dlouho vás bavila vaše nejoblíbenější hračka, než skončila zapomenutá kdesi v krabici. Měsíc? Půl roku? S BMW M3 CS to bude jiné, slibuju. A když mu budete podstrojovat, jednou ho vaše děti prodají za víc, než kolik stálo. Protože vy, vy ho neprodáte. Nikdy.

Doma jsou na vás přísní a zakázali vám udělat si závodní licenci a koupit si okruhový speciál? Je tu možnost, jak tuhle mrzutost obejít. Jmenuje se BMW M3 CS a může mít jen čtyři barvy – bílou, černou, šedou a zelenou pojmenovanou signal green, která dá tak nějak podvědomě vzpomenout na zvýrazňovače ve školním penálu.

Zamaskovat se nedá, takže jakmile ve svítivě zeleném autě vystřelíte do provozu, všem kolem bude jasné, že je lepší klidit se z cesty. Na druhou stranu, velká část okolí vám ještě stihne ukázat vztyčený prst. Ne ten uprostřed. Bavíme se o palci. Není přitom potřeba ani nějak zbytečně dráždit policejní radary.

Tohle totiž není tuning kluků z průmyslovky, tohle je tuning na úrovni hloubavých chlapců z Harvardu, kteří k vylepšení přistupovali jako k vědeckému projektu. Je vlastně skoro neuvěřitelné, co inženýři z mnichovské, padesát let existující sportovní divize BMW, kteří za tím vším stojí, dokázali z trojkového BMW vytřískat.

Je ale fakt, že základ byste tady hledali skoro marně, protože nálož úprav je obrovská. U většiny nových aut se skoro až zdá, že motor už nikoho nezajímá. Dnes se řeší hlavně konektivita, displeje, aplikace, hlasové ovládání, jestli je potah sedadel z PET lahví, a u některých elektromobilů i to, jak dlouho můžete mít do zásuvky v autě připojenou sekačku na trávu.

Forbes Digital Premium