Vzít dvě písmena RS a nalepit je na elektromobil… To už chce nějakou odvahu. Hlavně s odkazem na historii, protože zkratka Rallye Sport se poprvé na škodovce objevila v roce 1974. Tenkrát šlo o čistě závodní auto.

Dnes je to sériově vyráběný elektromobil. V novodobé historii značky se zkratka RS používá od roku 2000, odkdy tohle označení dostávají jen ty nejsilnější modely. A teď ho má i enyaq. Zatím jen v nové variantě coupé, ale letos ho dostane i běžná verze škodovácké vlajkové lodi.

Momentálně ale na sebe pozornost strhává Coupé iV, hlavní novinka automobilky. Sotva se začala prodávat, už si stihla vybrat kopec smůly. Místo aby z výrobní linky sjíždělo jedno auto za druhým, nevyrábí se vůbec. Letošní plán Škody Auto přitom počítá s osmdesáti tisíci vyrobenými auty.

Jenže enyaq v uplynulém roce zpomaloval nedostatek čipů. A když se tenhle problém začal jakž takž srovnávat, přišla válka na Ukrajině a svět zjistil, že tentokrát automobilkám chybějí kabelové svazky. V případě Škody Auto tak moc, že to výrobu elektromobilu kompletně zastavilo. Na jak dlouho?

Forbes Digital Premium