Vzít dvě písmena RS a nalepit je na elektromobil… To už chce nějakou odvahu. Hlavně s odkazem na historii, protože zkratka Rallye Sport se poprvé na škodovce objevila v roce 1974. Tenkrát šlo o čistě závodní auto.
Dnes je to sériově vyráběný elektromobil. V novodobé historii značky se zkratka RS používá od roku 2000, odkdy tohle označení dostávají jen ty nejsilnější modely. A teď ho má i enyaq. Zatím jen v nové variantě coupé, ale letos ho dostane i běžná verze škodovácké vlajkové lodi.
Momentálně ale na sebe pozornost strhává Coupé iV, hlavní novinka automobilky. Sotva se začala prodávat, už si stihla vybrat kopec smůly. Místo aby z výrobní linky sjíždělo jedno auto za druhým, nevyrábí se vůbec. Letošní plán Škody Auto přitom počítá s osmdesáti tisíci vyrobenými auty.
Jenže enyaq v uplynulém roce zpomaloval nedostatek čipů. A když se tenhle problém začal jakž takž srovnávat, přišla válka na Ukrajině a svět zjistil, že tentokrát automobilkám chybějí kabelové svazky. V případě Škody Auto tak moc, že to výrobu elektromobilu kompletně zastavilo. Na jak dlouho?
Forbes Digital Premium
22. 3. 20225 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.