Petr Chmela, tvář kuchyňské Tescomy, její spoluzakladatel a poloviční majitel, přišel o nejbližšího přítele a zároveň byznysového partnera. Ve věku nedožitých 55 let zemřel po krátké nemoci Jiří Vaculík, s nímž se Petr Chmela poprvé setkal na brněnské konzervatoři a spolu na počátku 90. let rozjeli značku Tescoma. A kromě toho také kapelu Rumpál.
„Nemůžu tomu uvěřit. Je to obrovská ztráta. Odešel mi největší kamarád v mém životě,“ uvedl Petr Chmela pro Forbes s tím, že více už se teď vyjadřovat nechce.
Zatímco on reprezentoval Tescomu navenek, mimo jiné jako vítěz soutěže EY Podnikatel roku, Jiří Vaculík se publicitě vyhýbal. Firmu ale řídili spolu a Vaculík dohlížel především vývoj a design, zatímco Chmela se více věnuje obchodu.
„Tak jsme se kdysi domluvili. Jirka o publicitu příliš nestojí, spíše se jí vyhýbá,“ vysvětloval Chmela před dvěma lety ve velkém rozhovoru pro Forbes jejich rozdělení rolí.
Tehdy Jiří Vaculík naši redaktorku Irenu Cápovou krátce pozdravil a v brýlích a modrém neformálním tričku potvrdil, že ani tentokrát neudělá pro focení výjimku. „Ten hezčí z nás dvou je stejně Petr,“ smál se v únoru 2017 (celý článek vyšel v březnovém čísle Forbesu toho roku).
„Taková je naše dohoda a já ji respektuji. Naše přátelství je to nejcennější, co v tomhle byznysu máme. Jsme kamarádi přes 30 let, od klukovských roků, a to je základ celého našeho úspěchu. Důvěru, kterou k sobě my dva máme, nevyváží nic na světě. Někdy sám sobě závidím, jakého mám společníka,“ dodal tehdy Petr Chmela.
18. 7. 20192 min
Český byznys
Jaroslav Mašek
Redaktor Forbesu
Sleduje malé a střední české podniky, finanční skupiny a rodinné firmy. Je nadšencem do starých aut, rád řídí svou Škodu 110R Coupé.