Zisk řetězce Lidl Česká republika v minulém účetním roce meziročně klesl o šest procent na 5,18 miliardy korun. Tržby společnosti vzrostly o deset procent na 84,36 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin pro obchodní rok trvající od 1. března 2022 do 28. února 2023.

Lidl je na českém trhu od roku 2003, v současnosti má 317 prodejen a pět logistických center. Spolu s Kauflandem je součástí německé skupiny Schwarz. Skupina letos v květnu uvedla, že loni zvýšila tržby o 15,4 procenta na 154,1 miliardy eur (3,6 bilionu korun). O rok dříve růst činil 6,6 procenta.

Podle šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, které se věnovalo cenám základních potravin, má Lidl podle tržeb z roku 2021 podíl na českém trhu zhruba 16 procent. Skupina Schwarz měla podíl téměř 32 procent.

Lidl již dříve uvedl, že součástí jeho strategie je důraz na privátní značky, které tvoří přes tři čtvrtiny sortimentu. Nabízí také spotřební zboží přes vlastní internetový obchod. Podle výroční zprávy měla společnost ve sledovaném období v průměru 9517 zaměstnanců, oproti předchozímu období je to o 330 lidí více.

Čistý zisk potravinového řetězce Billa loni v České republice meziročně klesl přibližně o 30,3 procenta na 458,87 milionu korun. Tržby společnosti naopak vzrostly asi z 31,35 miliardy korun na 33,7 miliardy korun. Penny v ČR loni zvýšil meziročně zisk o 22 procent na 1,153 miliardy korun. Tržby řetězce vzrostly meziročně o 15,5 procenta na 48,7 miliardy korun. Billa a Penny jsou součástí skupiny REWE Group.