Firma Seznam.cz loni zvýšila zisk před zdaněním o 22 procent na 1,96 miliardy korun. Tržby se proti roku 2020 zvedly o 13,3 procenta na 5,6 miliardy korun. Za růstem stojí vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb i nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz.

Letos plánuje Seznam.cz významně investovat do výstavby a rozšíření vlastních datových center i klíčových produktů a služeb. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.

„Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent. Musím se přiznat, že výsledek přesahující v tržbách 5,6 miliardy korun a 22procentní nárůst EBIT předčil naše očekávání,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Pavel Zima.

Firma dodala, že nadprůměrných obchodních výsledků dosáhla i díky zkušenostem z prvního covidového roku.

„Upravili jsme obchodní strategii i ceník tak, aby odpovídaly požadavkům klientů během lockdownů. Více si hlídali peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují. Online reklama od Seznamu díky individuálnímu přístupu akcelerovala svůj růst a byla pro většinu našich partnerů hlavním kanálem pro udržitelný rozvoj podnikání i během pandemie,“ dodal další výkonný ředitel Seznamu Tomáš Kapalín.

Podle Kapalína klienti využívali online reklamu i k budování povědomí o svých značkách s využitím bannerových formátů, videa či nativní inzerce od Seznam Brand Studia. Dařilo se také rozvíjet obchodní vztahy s partnerskými vydavatelskými domy, které prezentují svůj obsah ve službě Seznam.cz Newsfeed na domovské stránce.

Uplynulý rok se v Seznamu nesl ve znamení několika produktových inovací. Patří mezi ně vylepšení služby E-mail Profi, která podnikatelům a zájmovým sdružením umožňuje provozovat neomezený počet e-mailových schránek zdarma na vlastní doméně.

Rozsáhlou inovací prošla dopravní navigace v aplikaci Mapy.cz, redesignem pak služby Sport.cz či Sauto.cz a rebrandingem videoportál Stream.

Firma vyčlenila obchodní aktivity do samostatné divize a vzniklo ekonomické zpravodajství v rámci redakce Seznam Zprávy. Růstu o 160 procent se dočkalo i audio. Jeho digitální poslechovost přesáhla na webu a v aplikacích hranici 300 000 přehrání týdně.

Seznam.cz provozuje stejnojmenný vyhledávač, zpravodajský server Seznam Zprávy, Televizi Seznam, službu Mapy.cz nebo Sbazar a Sreality. Majitelem Seznamu.cz je jeho zakladatel Ivo Lukačovič.