Matějovi je 13 let, má Aspergerův syndrom a k tomu miluje a maluje mapy v podobě tras metra.
A taky má rád Forbes. Proto jednu mapu pojal ve stylu českých a světových miliardářů a my jsme ji nechali natisknout na tričko, které si teď můžete koupit v našem e-shopu. A přispějete tím i Matějovi a projektu Maappi.
Šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek a výkonná ředitelka Barbora Kročková
Za ním stojí Matějova máma Michaela Hošková, kterou jednoho dne, když její syn doma přikládal své mapy na krejčovskou pannu, napadlo, že by vlastně o takovou sukni stála. A tak začala synovy kresby tisknout na látky a nechává z nich šít designové kousky.
Loni už měly Maappi přehlídku v rámci pražského Fashion Weeku, o byznys však tehdy ještě primárně nešlo – hlavním cílem bylo zvýšit povědomí o Aspergerově syndromu a zajistit jednou pro Matěje uplatnění a obživu. „Přece nebudeme jenom fňukat, jakou máme smůlu, a čekat na zázraky,“ říká k tomu Michaela Hošková.
„Všichni se lidi s podobnou nemocí bojí zaměstnávat. Takhle by mohl mít jednou vlastní kancelář, kde bude moci vymýšlet vlastní věci,“ doufá Hošková. „Ale nejen on – firma by měla zaměstnávat i jinak handicapované lidi. Spousta autistů má výjimečný talent, o kterém ani netušíme.“
Celý příběh o tom, jak projekt Maappi vznikl, si můžete přečíst zde.
Foto: Jan Schejbal