Rozjezd labelu ale nebyl jednoduchý. Rychtařík sice mohl těžit ze jména svého otce, to ale fungovalo jen mezi lidmi v branži, ne mezi novými talenty, kteří byli hladoví po úspěchu. Jako první si pod svá křídla vzal indie kapelu The Slots, oblíbené seskupení jeho přítele Jaroslava Stanka, který je současným ředitelem klubu Roxy.
Větším trhákem se ale v počátku agentury stali The Prostitutes, které Lukáš objevil pro širší veřejnost a fungují dodnes. A pak najednou na dveře Championship Music zaklepal Ondřej Ládek alias Xindl X se svou demonahrávkou.
„Demo jsem pouštěl poprvé v autě, když jsem jel na Šumavu s přáteli, kteří mi hned řekli, že jsem se asi zbláznil,“ směje se Lukáš, který ale v Ondřejovi ucítil potenciál a dal mu šanci. Za půl roku už jeho song Anděl hrála všechna rádia a Xindl X začal sbírat jedno ocenění za druhým.
Lukáš Rychtařík a někteří z hudebníků z portfolia Championship Music.
Zadarmo to ale nebylo. „Všechna rádia jsem musel osobně obejít a podstoupit celkem zajímavé debaty,“ usmívá se Lukáš. „Nakonec to ale byla podobná střela jako Nafrněná od Báry Polákové,“ dodává.
Championship Music tak nezůstal jen u vydávání „desek“, ale začal se čím dal častěji starat i o marketing svých umělců. Těm totiž dnes jen spolupráce se sponzory přináší minimálně třetinu jejich celkových příjmů. Zbytek tvoří koncerty a prodeje alb.
Dnes má Championship Music pět stálých spolupracovníků, na trhu nyní má fyzicky přes 70 alb a 138 v digitální distribuci, roční obrat agentury se v roce 2015 pohyboval na zhruba 12 milionech korun. Loňská čísla ještě nejsou uzavřená, ale podle majitele firmy by měly výkony posílit o zhruba 15 procent.
Hned k tomu ale dodává: „Svého času jsem měl představu, že úspěch firmy je v jejím růstu. Brzy jsem ale zjistil, že jsem více nervóznější, než bych chtěl, že nemám čas na rodinu, jelikož stále vymýšlím, kam by se firma mohla posouvat a podobně.“
Dnes už se tedy nežene za přehnanými cíli a váží si hlavně toho, že může dělat, co ho baví. Což je v současnosti třeba spolupráce s Benem Cristovaem, kterého poprvé zaznamenal, když sesadil Xindla X z vedoucí pozice žebříčku T-Music Charts. „Najednou se před ním objevil nějaký Ben a já ho vůbec neznal,“ vzpomíná Rychtařík. Jejich spolupráce funguje už šest let.
Lukáš Rychtařík a Ben Cristovao.
Hudební průmysl se už dvě dekády vyrovnává s nástupem internetu, který v podstatě vymazal prodeje klasických hudebních nosičů. „Retail je v rámci našeho katalogu v podstatě bezvýznamný. Doba, kdy si lidé chodili kupovat za 300 korun cédéčko, aby si jej mohli poslechnout, je dávno pryč. Naproti tomu nárůsty digitální distribuce jsou obrovské,“ říká Lukáš. Předloni digitální distribuce (prostřednictvím služeb jako Spotify, Deezer apod.) umělců v jeho portfoliu vzrostla o více než 250 procent.
Internet je evidentně cesta a Rychtařík proto hledá příležitosti, jak s ním existovat v symbióze. Tento názor prosazuje i v rámci své pozice v IFPI (Národní federace hudebního průmyslu), kde je místopředsedou výboru.
Čtěte také: Porady vestoje a schůzky jen v nouzi. Co mistrům müsli pomáhá řídit firmu