skip to main content

35 tisíc diváků pro Havla. Je to dost i málo

1 minuta čtení

Přesně 32 511 diváků napočítala Unie filmových distributorů u víkendové návštěvnosti filmu Havel. Distributor snímku Bontonfilm se při započtení malých kin dostal k součtu o pár tisícovek vyššímu, na 35 tisíc. Šéf Bontonfilmu Martin Palán je s tímto výsledkem spokojen.

„Suverénně jsme vyhráli první víkend a film má před sebou bezkonkurenční prostředí,“ naráží Palán na fakt, že kvůli koronaviru řada producentů odsunula premiéry na příští rok a v nejbližších týdnech tak můžou filmu ubrat diváky jen dva konkurenti: Šarlatán Agnieszky Holland, který vstoupí do kin koncem srpna, a zejména další pandemická omezení.

Očekávání producentů i distributorů v dobách před virem však mířila řádově výš. Renčův film o Lídě Baarové dosáhl před čtyřmi lety o prvním víkendu šestimístné návštěvnosti, Masaryk o rok později nalákal do kin přes 76 tisíc diváků. 

Reklama

Lepší čísla ale měly i podzimní české premiéry, které se, podobně jako Horákův Havel, snažily propojit filmařské ambice s divácky vstřícným filmem. Národní třída přilákala o prvním víkendu do kin 42 361 diváků, komedie Vlastníci pak 46 700.

V době, kdy virové nákazy budou nejspíš klasické kinosály zavírat v pravidelných intervalech, tak filmoví producenti hledají alternativní distribuční modely pro své filmy. Například David Ondříček nejen že posunul premiéru snímku o Emilu Zátopkovi o rok, ale už teď je jasné, že k mezinárodní distribuci využije i novou českou platformu Artinii, která má ambice výrazně změnit filmové distribuční prostředí. Také producenti Havla spolu s Bontonfilmem vyjednávají momentálně o prodeji filmu Neflixu.

Reklama
Reklama