Stejně jako každá zásadní světová událost i aktuální pandemie viru COVID-19 s sebou přináší řadu vtípků i více či méně bizarních situací a nápadů. Nad některými se lze pousmát – nad jinými zůstává rozum stát.
Co třeba možnost sníst si svůj koronavirus? Tímhle heslem se řídil jeden francouzský cukrář, který s blížícími se Velikonocemi vsadil místo vajíček na viry a začal vyrábět modely koronaviru z mléčné čokolády a kousků mandlí. Svým humorným cukrářským kouskem chtěl zmírnit momentální napětí ve společnosti.
Smysl pro humor ale postrádá internetový obchod Etsy, poskytující prostor výrobkům od malých prodejců. Jeho zástupci se rozhodli stáhnout ze serveru takové, které nemoc zlehčují humorem: od triček přes samolepky až po svíčky.
Některé výjimky ale na Etsy zůstaly, třeba háčkovaný model viru od Tahani Baakdhah, který autorka popisuje jako „vzdělávací pomůcku“. Naopak mezi staženými produkty bylo i tričko s nápisem „Straight Outta Wuhan“, parodií na legendární desku Straight Outta Compton od rapové skupiny N.W.A. Smutnit ale nemusíte, tričko pořád seženete na Amazonu.
I v době epidemie ale zůstávají některé jistoty – například porno. Na serveru PornHub se popularitě těší videa, kde mají herci roušky nebo rovnou celé hygienické kombinézy. Oblíbený server zároveň opět naskočil na aktuální dění: italským uživatelům nabídl svou prémiovou verzi zcela zdarma.
Jako by nestačilo nakažení u lidí, v bezpečí nejsou ani počítače. Ty sice koronavirus nechytnou, ale zato se staly terčem hackerských útoků. Objevily se především e-maily tvářící se jako výsledky testů na virus HIV a nabízející další informace týkající se koronaviru – po stažení však nakazí počítač malwarem.
Hackerské útoky související s koronavirem se nevyhýbají ani Itálii, kde zaměstnanci , kteří musejí pracovat z domu, dostanou výzvu k přihlášení se do systému, který je ale jen záminkou pro odcizení jejich údajů.
Koronavirus pochopitelně přinesl i záplavu vtipů na adresu oblíbeného mexického piva Corona. Jeho ztráty sice v souvislosti s pandemií přesáhly 170 milionů dolarů, důvodem však není podobnost v názvu, ale nižší odbyt především na čínském trhu, kde lidé zůstávají zavření doma.
Pivovar Grupo Modelo se zároveň v komunikaci rozumně drží zpátky a nesnaží se situaci jakkoli komentovat nebo nedejbože marketingově vytěžovat. Dovedli bychom si představit různé „vtipné“ přestřelky na sociálních sítích velkých pivních brandů, ale tohoto koronavirového bizáru jsme naštěstí zůstali ušetřeni.