Česká módní značka Pietro Filipi, patřící podnikateli Michalu Mičkovi, se v reakci na krizi chce více soustředit na online a zároveň oslovit mladší zákazníky. I proto se nově dohodla na spolupráci s českým e-shopem Footshop podnikatele Petera Hajdučka.
Návštěvníci e-shopu Footshop.cz si tak od minulého týdne mohou vybrat z několika kousků oblečení od PF, které mají dle firmy upoutat pozornost mladšího publika a přiblížit mu filozofii a směr značky.
„Spolupráci jsme navázali zejména proto, abychom oslovili mladší cílovou skupinu a posilovali naši pozici v online prostředí,“ vysvětluje Michal Mička. „Zároveň reflektujeme nutnost být viditelní na více místech a různým způsobem, to se jeví jako dlouhodobý trend,“ dodává podnikatel, pod jehož křídla patří i značky Kara a Etam.
Trend ještě akcelerovala letošní pandemie, která nákupy ve velkém přesunula do prostředí internetu. Pietro Filipi podle firemního vyjádření přišlo během koronavirové krize o 100 milionů korun na tržbách, online prodeje se mu ale v pandemickém období zvedly o více než 100 procent. Z tohoto pohledu je tedy rozšiřování přítomnosti na internetu logické.
Problémy související s poklesem prodejů se nevyhnuly ani Footshopu, který má pět kamenných poboček. Drtivou většinu tržeb mu však generuje e-shop. „Rozšiřování sortimentu je pro nás prioritou. Tím spíš, když jde o exkluzivní české značky. Vzali jsme šaty od Pietro Filipi, oblékli do nich naši modelku, přidali stylové sneakers a hned je z toho zajímavé spojení,“ říká Peter Hajduček.
Pietro Filipi chce v expanzi do multibrandových obchodů pokračovat. Na jaře jednala firma i s českým e-shopem Zoot, který spustil nový marketplace, kde nabízí zboží partnerských oděvních firem.
K dohodě mezi oběma stranami nakonec, údajně kvůli komplikované domluvě, nedošlo.