Situace po pandemii přináší první konsolidace a nová partnerství na poli české módní e-commerce. Tomáš Raška, respektive jeho investiční skupina Natland, respektive do ní patřící firma Company New, která je vlastníkem Zootu, koupila minoritní podíl v módním e-shopu Different.
Jeho zakladatel a šéf Milan Polák (na úvodní fotografii) se zároveň stává CEO Company New, jinými slovy i samotného Zootu.
„Different je původně plzeňský projekt, který se úspěšně prosadil i na několika zahraničních trzích. Zároveň nám pomůže posilovat v tuzemském segmentu e-commerce,“ komentuje obchod Tomáš Raška. Podrobnosti transakce ani jedna ze stran nekomentuje, každopádně 12 let starý e-shop Different loni utržil okolo 100 milionů korun a působí v devíti evropských zemích. Za celou existenci navíc nezažil ztrátový rok.
Ještě v říjnu roku 2019 se Polák vůči Zootu s nadsázkou vymezoval, když říkal, že Different nechce být jako Zoot, že chce vydělávat. „Reálně věřím, že Zoot je teď nejblíže k úspěchu, co kdy byl,“ říká jako jeho nový šéf nyní.
Tandem ve složení Lukáš Uhl (dosavadní CEO, přesouvá se do role finančního ředitele) a Robert Vojáček (odpovědný za růst) poslední rok v Zootu osekával, optimalizoval a dalšími kroky postupně firmu tahal z insolvence a budoval její životaschopnost, kterou prověří následující měsíce a roky.
„Věřím, že další roky už budou ve znamení posilování značky, inovací a servisu pro zákazníky a tím i pozice na trhu,“ říká sebevědomě Uhl.
Aby byli noví aktéři na stejné lodi a měli co nejlepší motivaci Zoot konečně dotlačit k úspěchu, dochází ke změnám i ve vlastnické struktuře Company New. Novými podílníky jsou právě Milan Polák a jeho manželka a spoluzakladatelka Differentu Simona Poláková.
„Uplynulá krize zcela pominula. Prodejní čísla jsou zpět na předkrizové úrovni, takže jsme spokojeni. A díky tomu, že i insolvence už skončila, se můžeme nyní soustředit na růst firmy,“ říká sebevědomě Milan Polák.
Zoot místo nechvalně známých vlastních výdejen s obřími fixními náklady pokračuje v kamenné expanzi zejména skrze výdejny partnerské, což jsou prodejny módy, jimž Zoot platí za to, že si v nich zákazníci mohou vyzkoušet objednané zboží. V současné době se též pokouší transformovat do módní online platformy, kterou mohou jako prodejní kanál využívat další značky. „Dobré vztahy s nimi jsme si vytyčili jako jeden z cílů,“ dodává Polák.
Jakkoli například z původně zamýšlené spolupráce se značkami Pietro Filipi či Kara sešlo kvůli „komplikované domluvě“ a Michal Mička si nakonec plácl s Footshopem, například sportovní Under Armour se již zalistovat povedlo a v plánu je podle Poláka řada dalších partnerů.