„Lego se nevyhazuje. A má to logiku – naše kostičky jsou univerzální, ty koupené dnes můžete klidně nasadit na model, který stavěl váš tatínek nebo dědeček. Takže svoji stavebnici můžete schovat pro děti i vnoučata, darovat, nebo dokonce v rámci našeho programu Replay vrátit přímo k nám a my ji po vyčištění a dezinfekci věnujeme někomu, kdo si lego sám nemůže koupit,“ osvětluje životní koloběh populárních barevných kostiček Adriana Jahňáková, která se od letošního dubna stala generální ředitelkou společnosti Lego pro Česko a Slovensko.
Dánskou rodinnou firmu s téměř devadesátiletou historií už dobře zná – v posledních pěti letech řídila marketing Lega pro celý region CEEMEA, tedy střední a východní Evropu, Střední východ a Afriku, dohromady víc než 100 zemí. Marketingu se přitom zkušená manažerka věnovala přes 20 let, prošla různými pozicemi v globálních značkách Procter & Gamble, Coca-Cola a SABMiller.
Teď podle Adriany Jahňákové přišel čas na změnu. Když se jí však pozice šéfky české a slovenské divize Lega nabídla, ještě netušila, že do ní bude nastupovat po vypuknutí koronavirové pandemie a vyhlášení lockdownu.
„Bylo to víc než zajímavé období. Na začátku to vypadalo na krizovou situaci, stejně jako všude jinde. Ale rychle se ukázalo, že rodiny, které musely trávit čas doma, si chtějí stavět víc a víc. A pozor, nezvýšily se nám jenom prodeje stavebnic pro děti, výrazně víc se začalo prodávat hlavně lego pro dospělé!“ směje se maminka dvou dětí, která si sama staví v podstatě každý den, ať už doma, nebo přímo v práci.
Jak dlouho vydrží jedna kostička lega? Z čeho se vyrábějí ekologické zelené kostičky? V čem je český trh specifický? A co chystá společnost Lego v Česku i za hranicemi do budoucna? Poslechněte si další díl našeho podcastu Forbes Woman.