Je to dvojka, která spolu do žádné čtyřhry nenastoupí, přesto k sobě perfektně pasuje. Petra Kvitová a její nové Audi Q5. Perfect match.
PK dvakrát vyhrála Wimbledon, triumfovala na Turnaji mistryň, je nejúspěšnější českou tenistkou současnosti. Pořád patří do top ten v žebříčku WTA a také mezi 25 nejlépe placených sportovců Česka. Zastavila i propad způsobený hrozivým zraněním a znovu předvádí špičkový tenis, vloni bez ztráty setu došla třeba do semifinále Roland Garros. Vyspěla. Brzy jí bude jednatřicet a už nemluví jen o tenisu, ale i o budoucnosti, investicích a vlastním byznysu.
Q5 je „na okruhu“ od roku 2008. Je luxusním crossoverem se vším pozitivním, co k tomu patří – prostorem, komfortem, ovladatelností, bezpečností i solidní dynamikou. I ona v posledním roce vyspěla, její druhá generace po třech letech na trhu prošla modernizací – je hezčí, bezpečnější a taky chytřejší díky novému špičkovému infotainmentu s ovládáním dotykem i hlasem.
V Audi správně vytušili, že tyhle dvě se k sobě náramně hodí. „Excelují na všech površích, mají nezdolný drive a umějí v pravou chvíli zabrat,“ popisuje promyšlené partnerství automobilka. Petra Kvitová se stala novou ambasadorkou Audi v Česku a k dosavadním partnerstvím tak přidala další prémiovou značku. „Její špičkové sportovní výkony a nezdolná vůle při překonávání překážek na kurtu i mimo něj dokonale ladí s filozofií čtyř kruhů,“ dodává české zastoupení značky z bavorského Ingolstadtu.
Zatímco většina crossoverů dělá v rámci křížení stylů kompromisy, Audi Q5 je dobrým příkladem toho, jak luxusní, racionální a propracované mohou tato populární středně velká SUV být.
Výrazný styl
Modernizace dodala designu Q5 několik výrazných úprav a detailů, které mají vyvolat příjemné mrazení, a ještě větší dojem robustnosti a bezpečí. Rozzlobeně působí rozšířená přední osmiúhelníková maska chladiče, narostly i boční otvory přívodů vzduchu ve spodní části nárazníku. Zboku auto opticky zvýšily nové prahy a vzadu dodává sportovnější styl difuzor s mocnými lichoběžníkovými koncovkami výfuku.
LED světlomety mají novou grafiku a zadní koncová světla ve světové premiéře přináší technologii 3D OLED s organickými elektroluminiscenčními diodami, několika variantami světelného podpisu a rozšířenou komunikací s okolím – pokud vůz stojí a zezadu se k němu na vzdálenost kratší dvou metrů přiblíží jiný účastník silničního provozu, automaticky se aktivují všechny segmenty světel a Q5 na sebe ještě víc upozorní.
Vzhled je možné do značné míry přizpůsobit – do nabídky například přibyly i dvě nové barvy District Green a Ultra Blue, k dispozici je paket s černými doplňky a až 21 palců velká kola. Vrcholem stylu je pak provedení Sportback se splývavou zádí.
Chytrý interiér
Omlazená Audi Q5 narostla o 19 milimetrů do délky (4,68 metru), ale výška (1,89 metru) a šířka (1,66 metru) zůstaly stejné. Uvnitř je spousta místa díky 2,82 metru dlouhému rozvoru. Variabilitu zvyšují posuvná zadní sedadla, která jsou rozdělena na tři části a v případě potřeby je lze sklopit do jiného úhlu. Sedačky mohu být pochopitelně masážní. Mezi chytrá řešení na přání patří také senzor pro bezdotykové ovládání dveří zavazadlového prostoru a adaptivní vzduchové odpružení, které usnadní nakládání kufru.
Hlavní změnou v interiéru je nový středový infotainment MMI vybavený dotykovým ovládáním s akustickou odezvou. Má podstatně vyšší výpočetní výkon a řadu smart funkcí – kromě navigačních pokynů, podrobných dopravních informací můžete získat například informace o volné kapacitě parkování nebo cenách na čerpacích stanicích.
Při nastupování a vystupování navigace intuitivně přepíná mezi autem a smartphonem. Každý vůz je vybaven systémem Audi Pre Sense City, který pomáhá předcházet srážkám a minimalizuje jejich následky. Za příplatek je možné doplnit celou řadu bezpečnostních systémů a asistentů.
Souhra pod kapotou
Stejně jako tenisté umí nové Audi Q5 překvapit spontánní akcelerací, hbitými reakcemi a dynamikou. Výška podvozku a tlumení vozu může být regulováno na přání dodávaným elektronicky řízeným vzduchovým odpružením. Systém Audi drive select navíc nabízí možnost upravit jízdní charakteristiku výběrem z několika režimů.
Základem nabídky motorů je dvoulitrový naftový čtyřválec 40 TDI quattro o výkonu 150 kW s mild-hybridním systémem, který v nižších rychlostech šetří spotřebu využitím energie z kompaktní lithium-iontové baterie. Z nuly na stovku se dostane během 7,6 sekund a maximální rychlost je omezena na 222 km/h.
Doplňuje ho slabší mild-hybridní diesel s výkonem 120 kW a brzy přibude i varianta se 100 kW. Vrcholem je pak třílitrový vznětový šestiválec 50 TDI quattro, určený pro ostřejší model SQ5, se silnějším mild-hybridním systémem vyladěným na 251 kW.
Zážehové motory bude zastupovat čtyřválec 2.0 TFSI ve dvou výkonových variantách 150 kW a 195 kW opět doplněný mild-hybridní jednotkou. V plánu je i silnější plug-in hybrid.