Automobilka Škoda Auto letos plánuje zvýšit prodej na českém trhu o zhruba pět tisíc aut a udržet si tržní podíl na 36,9 procenta.
Pro plánování, testy i stavbu předsériových vozů a přípravu zahájení sériové výroby otevřela v Mladé Boleslavi takzvanou centrální pilotní halu za zhruba 533 milionů korun.
Během vývoje nových modelů zde firma uskutečňuje rozsáhlé analýzy a vyrábí předsériové vozy. Tato auta jsou před zahájením výroby podrobena testům ze strany technického vývoje a oddělení pro zajištění kvality. Budova kombinuje mimo jiné karosárnu, montáž, měřicí centrum a studio na podporu virtuální reality.
Loni Škodě v Česku klesl prodej o 13 procent, i tak ale dokázala zvýšit svůj tržní podíl o 2,5 procenta. Zásadní vliv na pokles mělo vládou nařízené jarní a podzimní uzavření prodejen. Nejvíce byly zasaženy segmenty minivozů a nižší střední třídy, kam patří Citigo a Scala. Odbyt nejprodávanější Octavie, která loni přišla v nové generaci, klesl o 12 procent, prodeje v automobilovém segmentu přitom klesly o 14 procent.