Spadl jako konfekční bunda z věšáku. Zisk švédského oděvního řetězce H&M klesl v roce 2020 o 88 procent na 2 miliardy švédských korun a to před zdaněním. To se v přepočtu na koruny, tentokrát ty české, rovná 5,3 miliardy. V předchozím finančním roce, který končí v listopadu, firma vykázala zisk 17,4 miliardy švédských korun.

Společnost H&M, druhý největší prodejce oděvů na světě za španělským podnikem Inditex do jehož impéria spadají značky jako Zara, Bershka nebo Pull & Bear, také předpokládá, že pandemie ovlivní její prodeje i v letošním prvním kvartálu.

„Pokračující omezení spolu s mnoha případy dočasného uzavření obchodů budou mít velmi negativní dopad na první čtvrtletí,“ uvedla generální ředitelka Helena Helmerssonová. Dodala, že dosáhnout celoročního zisku se podařilo za pomoci rostoucího internetového prodeje a kontroly nákladů.

Tržby v prvních dvou měsících prvního firemního čtvrtletí tedy za prosinec a do 27. ledna byly vyjádřeny v místních měnách o 23 procent nižší. V této době byla zavřena asi třetina ze zhruba 5000 firemních poboček.

Forbes Woman podzim 2023
Vydání Forbesu Forbes Woman podzim 2023

Ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku firmě klesl zisk na 3,7 miliardy z 5,4 miliardy švédských korun, což je méně, než se čekalo. K výsledku jí dopomohly rozsáhlé škrty. Firma už dříve uvedla, že prodej se v závěrečném kvartálu snížil o deset procent na 52,5 miliardy švédských korun.