skip to main content
Byznys

Lektora angličtiny podle svých představ sehnal až za oceánem. Dnes odtamtud řídí svou jazykovou platformu

Když nemůže hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře, řekl si Kamil Kavečka a vyrazil hledat zkušené lektory angličtiny do zámoří. Může to znít jako klišovitý začátek šestákového příběhu, jenže příběh jazykové platformy Teheso je skutečný – a může leckoho inspirovat.

Za projektem, který je stabilně rozkročený mezi Českem a USA, stojí kromě Kavečky také Václav Liška, jeden ze zakladatelů online tržiště Aukro.cz. 

Prvně jmenovaný začal hledat vhodného lektora angličtiny pro svého tehdy čtyřletého syna v roce 2017. Jako provozovatel jedné z frýdecko-místeckých jazykových agentur chtěl, aby jeho potomek řeč perfektně ovládl. Najít v menším městě rodilého mluvčího s potřebným pedagogickým vzděláním pro tak malé studenty nebo alespoň anglickou školku však tehdy bylo nemožné.

Reklama

„U svých dětí jsem chtěl docílit toho, aby se angličtinu učily přirozeným způsobem, hodně mluvily a měly od samého začátku aprobovaného rodilého mluvčího pro precizní výslovnost a porozumění,“ vysvětluje Kavečka.

Právě fakt, že lektor bude mít potřebné vzdělání, byl pro Kamila zásadní. Zatímco výuka dospělých mnohdy nevyžaduje speciální dovednosti, při práci s dětmi by měl pedagog přesně vědět, co dělá a na co se zaměřit.

„S ženou jsme vyzkoušeli jednoho nebo dva lektory. Narazili jsme ale právě na tento problém,“ dodává Kavečka, kterému se po náročném hledání nakonec podařilo spojit s Američankou Sarah Lopez.

Zkušená učitelka se specializací v oboru předškolní pedagogika a učitelství prvního stupně ZŠ souhlasila s online výukou tehdy čtyřletého chlapce. A právě tady stojí základy nadějné „transatlantické“ spolupráce, která se natolik osvědčila, že ji Kavečka nabídl nejprve lidem ve svém okolí a posléze i široké veřejnosti.

Pozitivní reakce a zájem rodičů motivovaly k dalšímu rozšíření.
Reklama

Právě tehdy do projektu vstupuje Václav Liška, který službu testoval se svými dětmi. Kideo, jak dodnes zní název platformy pro výuku dětí, tehdy cílilo výhradně na studenty ve věkovém rozpětí od 4 do 12 let, které propojoval s profesionálními americkými lektory. Koordinátorkou lektorů a vzdělávání v USA se pak stala právě Sarah Lopez.

Pozitivní reakce a zájem rodičů mladých studentů však Kamila s Vaškem nakonec motivovaly k dalšímu rozšíření portfolia. „Když rodiče viděli znatelný progres, začali lekce objednávat i pro sebe. Proto jsme se v roce 2019 rozhodli pod značkou Teheso (Teaching with Heart and Soul, pozn. red.) zaměřit také na dospělé. Nakonec jsme obě služby zastřešili právě tímto brandem,“ popisuje Kavečka.

Dnes nabízí online platforma Teheso tři vzdělávací programy: pro děti a dospělé, ale také firemní vzdělávání. Společnost má navíc dvě právní entity: jedna působí v USA jako servisní odnož, druhá v Česku. V projektu jsou mimo Kavečku s Liškou zaangažováni také zmiňovaná Sarah Lopez a Pavel Vanča, jeden z bývalých právníků Aukro.cz.

Během tří let se spíše lokální projekt, který měl vyřešit nedostatek kvalifikovaných lektorů v menších městech, dokázal poměrně slušně etablovat také v Americe, kam se před časem přesunul i Kavečka.

Ze své kanceláře v Las Vegas tak „loví“ stále nové pedagogy. Na další rok má navíc v hledáčku přímo místní kasina, zaměstnávající velké množství přistěhovalců, kterým pak poskytuje potřebné jazykové kurzy. Ačkoli se obrat firmy pohybuje stále jen v řádu jednotek milionů korun, pandemický rok a hromadný přechod do onlinu Tehesu, podobně jako řadě dalších online platforem, dosti pomohl.

Předplatné Forbesu

„Krize pro nás udělala velké věci. Ušetřilo nám to spoustu peněz za marketing. Navíc jsme zaznamenali meziroční nárůst uživatelů o 100 procent, díky čemuž jsme zvládli odučit na sedm tisíc hodin. Aktuálně má firma k dispozici 50 aprobovaných amerických pedagogů a další desítky se ke spolupráci připravují,“ vypočítává Kavečka.

„Teď máme asi tisícovku klientů, kam spadají i větší firmy, které se odhodlaly pro přestup z klasické prezenční výuky. Stále jsme ale na začátku cesty.“

Reklama
Reklama