Kamion je na silnici pro cyklistické kolo hodně nerovným soupeřem. „I proto je důležité vyslat signál k maximální ohleduplnosti,“ říká David Piškanin, spolumajitel společnosti Hopi, jejímž nejvýznamnějším pilířem je logistika. Vysvětluje tak, proč se jeho firma rozhodla podpořit projekt jednoho z nejlepších českých cyklistů Romana Kreuzigera.
V rámci projektu s názvem Ukaž respekt začaly po Česku, Slovensku a Maďarsku jezdit kamiony se znakem Hopi, jejichž návěsy však vyměnily typicky zelenou firemní barvu za žlutou. Podstatnější ale je, že je na nich graficky vyveden nápis „1,5 m“, který má řidičům na silnicích připomínat, že by měli při předjíždění cyklistů zachovat jedenapůlmetrový boční odstup.
„Za volantem absolvuji víc jak padesát tisíc kilometrů ročně, takže vnímám provoz na silnicích jako motorista i cyklista. Klíčem je vzájemný respekt. A je jedno, jestli jsem zrovna v sedle nebo jedu autem,“ objasnil motivaci ke spuštění celého projektu Roman Kreuziger, mimo jiné desetinásobný účastník Tour de France, na níž se hned čtyřikrát dostal do top desítky.
„Projekt Romana a dalších osobností jsme podpořili v rámci dvouleté smlouvy stovkami tisíc korun. Primární bude z naší strany právě vizualizace projektu na našich vozech,“ říká David Piškanin. Ten Holding Hopi vede s bratrem Martinem a otcem Františkem, který společnost založil a je podle Forbesu jedním ze stovky nejbohatších Čechů s aktuálním majetkem 2,7 miliardy korun.
„Snažíme se pozitivně komunikovat v tom smyslu, že vzájemná ohleduplnost na silnicích je velmi důležitá. Ohlasy na náš krok máme vesměs pozitivní, zejména od erudovanějších vrstev společnosti,“ uzavírá David Piškanin.