Tohle je příběh o muži, co nepije vodu z kohoutku. A taky o tom, že ze všeho se dá udělat skvělý byznys. Stačí být nápaditý a dotáhnout věci do konce. Třeba i takové, které na první pohled vypadají jako čisté bláznovství.
Ten chlápek se jmenuje Martin Riese a je to šéf restaurace Ray’s & Stark Bar v Los Angeles. „Už jste si někdy přivoněli ke kohoutkové vodě? Používám ji jen k čištění zubů,“ říká v magazínu Quartz. Sám sebe tituluje jako „water sommelier“, odborník na vodu. A je jediný svého druhu v celé Americe a možná i na světě.
V restauraci, kterou vede, má luxusní lístek minerálních vod: na 44 stranách představuje 20 různých druhů, každou lahev popisuje tak, jako by šlo o vybrané víno s přívlastkem. Hosté se dočtou, odkud voda pochází, kolik má sodíku, hořčíku a dalších minerálů a taky třeba, že „v její chuti se snoubí bukové a kaštanové lesy rostoucí na březích hory Mount Gazzaro“ (italská Acqua Panna).
V průměru prodává litr minerálky za 12,64 dolaru, nejdražší je Berg, voda z ledovce za 20 dolarů (řeč je o 750ml lahvi). Nabízí vlastní značku vody Beverly Hills 9OH2O (má měkkou, kulatou, až nasládlou, přesto osvěžující chuť) a taky vodu z Norska nebo Fidži. Rodilého Němce prý voda fascinovala už jako malého chlapce. S rodiči hodně cestoval a ochutnával vodu všude po světě.
Nakonec získal certifikát od německé unie výrobců minerálních vod a do USA přicestoval na vízum O-1 určené pro lidi s mimořádným talentem.
A to je vlastně celé. Z Martina Riese je úspěšný podnikatel a celebrita. Mistrovsky se mu povedlo zpopularizovat minerálku a vydělat na ní. Od roku 2003, kdy zavedl minerálkové menu, narostl prodej vody v Ray’s & Stark Bar o 500 procent.
Zkuste si podle něj uvařit kávu: použijte k tomu vodu bez bublinek a s velmi nízkým obsahem minerálů, optimálně se tím vyváží hořkost. Těstoviny jsou prý nejchutnější, když se uvaří v sycené vodě Gerolsteiner.