Kdysi všudypřítomný Clubhouse se po opadnutí pandemického nadšení pere o své místo na slunci. Sociální síť, do jejíchž diskusních místností se dodnes každý den přihlásí tisíce uživatelů, chce zvýšit počet soukromých konverzací.

Aplikace proto přišla s novou funkcí, takzvanou Wave: pozvánkou, která má usnadnit vstup do malých uzavřených chatů. Clubhouse přitom ještě donedávna razil pravý opak – obrovské místnosti vedené organizátory, kde nad tématy diskutuje široké publikum.

Interní průzkum společnosti však ukázal, že návštěvníci intimnějších konverzací nakonec aplikaci využívají mnohem více. Proto jim chce Clubhouse pomocí funkce Wave vyjít vstříc.

Aplikace Clubhouse byla v kurzu především loni na začátku pandemie, kdy nabídla možnost potkávání a společenského kontaktu i během lockdownu. Díky tehdejšímu úspěchu získala aplikace se současnou valuací čtyři miliardy dolarů na investice v hodnotě přesahující miliard šest.

S tím, jak se svět pomalu zase vrací do normálu, však platforma bojuje, aby dostála vysokým očekáváním investorů. Minulý měsíc dokonce Apple i Google vyřadily Clubhouse ze žebříčků nejstahovanějších aplikací. Zmiňovaný interní průzkum ale svědčí o vysoce zapojeném publiku.

Uživatelé Clubhousu dnes oproti průměrným šedesáti minutám v minulém měsíci tráví v aplikaci sedmdesát minut denně. Každý den přitom vytvoří až 700 tisíc konverzací, což je ve srovnání s letními měsíci více než dvojnásobek. Novým zaměřením chce Clubhouse konkurovat mnoha zavedeným aplikacím, od Spotify přes Twitter až po Discord.

Technicky jsou tato menší setkání omezena stejně jako pozvánky do větších chatovacích místností, tedy maximálním počtem osmi tisíc lidí. Podpora menších diskusních místností ale zapadá do myšlení jiných sociálních médií – zejména Facebook se v poslední době zaměřil jak na velké veřejné skupiny, tak na malé soukromé.