Jeden z nejbystřejších českých investorů investuje skrze svůj vehikl Impulse Ventures milion dolarů (zhruba 22 milionů korun) do startupu pro datový management Dataddo. Jde o navázání na původní nespecifikovanou investici z února loňského roku.
„Dataddo pokračuje v dynamickém růstu hlavně na zahraničních trzích. Věříme, že se z něj může stát lídr ve svém segmentu. Efektivní správa firemních dat se v blízké době stane naprostým standardem ve firmách po celém světě,“ uvedl k investici devatenáctý nejbohatší Čech Ondřej Tomek.
Dle slov zakladatele a CEO Petra Nemetha (na fotografii uprostřed) se Dataddo zabývá tím, co lze označit jako „inteligentní datové trubky“, běžnou technologickou hantýrkou tedy datové integrace. Dataddo automaticky sbírá data kolující v různých službách typu Google Analytics či Facebook ads a shromažďuje je na jednom místě tak, aby s nimi mohl pracovat vesměs kdokoli.
A to je evidentně propozice, která firmy zajímá. Startup hlásí již dva tisíce zákazníků, z nichž šedesát procent pochází z Ameriky. Již delší dobu mezi nimi najdete firmy jako Uber nebo L’Oreal, nově se přidala také korejská centrála LG nebo agentura Ogilvy.
„Uplynulý rok nám viditelně pomohl posílit naši pozici v segmentu e-commerce. Dalo by se říci, že covid byl jakýmsi katalyzátorem digitalizace,“ přibližuje Nemeth. Za zmínku stojí, že startup je od svého založení v roce 2018 v černých číslech, prošel prestižním akcelerátorem Plug & Play a Gartner jej zařadil mezi vycházející hvězdy oboru.