Pivní pípa, kulečník, vířivka na střeše, posilovna. Vymóděné kanceláře karlínské společnosti STRV, vyvíjející mobilní aplikace na zakázku, lákají k práci… i k prokrastinaci. „Chceme se bavit, mít super tým lidí a dělat s nimi super věci, a na to potřebujete správné prostředí,“ říká Lubo Smid, jeden ze zakladatelů společnosti dříve známé pod názvy ULikeIt a Strive.
V pátém Forbes Next podcastu s Michaelem Marešem probral rychlý rozvoj STRV, která nyní čítá 150 zaměstnanců, pracovní benefity, budoucnost mobilních aplikací i vývojářů, kteří je vyrábějí. V tomhle směru je podle Smida povoláním budoucnosti cokoli spjaté s data science a umělou inteligencí.
STRV mají za sebou mobilní aplikace například pro Slevomat, Fio banku či AAA Auto. V Česku, ve světě a zejména v USA pak řadu seznamek pro komunity: křesťany (Christian Mingle), židy (JDate) či gaye (Surge). A v poslední oblasti má velké plány…
„Našli jsme v tom skvělý lifestylový byznys. Koukáme, co bychom mohli udělat většího nebo zajímavějšího,“ říká Smid, jeden ze členů našeho loňského výběru českých talentů 30 pod 30.
V podcastu jsme s ním probrali i dva vlastní projekty, do nichž teď v STRV investuje nejvíce energie: prvním je RapidIO, což je nový nástroj pro vývojáře, který jim umožňuje snadno chatovat v mobilní aplikaci bez nutnosti refrešování.
Druhým rychlá rozvážková služba Ordr v centru Prahy, kdy vám kurýr přiveze oběd do 10 minut od objednání. Ale ten to nemá úplně jednoduché po finanční stránce. „Je to velmi těžký byznys, vzali jsme risk na sebe a snažíme se s tím popasovat. V plusu s Ordrem nejsme, pohybujeme se okolo break even,“ podotýká Smid s tím, že se snad nyní podaří službě odrazit k lepším zítřkům. „Chtěli jsme službu škálovat, ovšem naráželi jsme na různé limity, třeba kapacitu v kuchyni. Teď konečně připraveni růst.“
Poslechněte si další díly Forbes Next podcastu:
Ondřej Fryc: Jednorožci vs. bullshit detektor
Pavel Křižanovský: Co je chytré město a kdy Praha dožene Dubrovník
Oliver Dlouhý: Kiwi.com slaví 5 let a má nové spolumajitele
Milan Šimek: Jak Češi naskočili na vlnu internetu věcí a jedou