Mutumutu expanduje do Francie. Online platforma zprostředkovávající životní pojištění chce v zemi galského kohouta nabídnout své služby přibližně třem a půl milionům tamních živnostníků. Pomoct jí v tom má i další investice od Société Générale Assurances.

Francouzská bankovní skupina, do níž spadá i Komerční banka, do Mutumutu poslala investici ve výši bezmála čtyřiceti milionů korun. Celkem už tak český pojišťovací startup podpořila částkou zhruba 95 milionů korun.

Podle šéfa Mutumutu Jindřicha Lenze nicméně Société Générale Assurances stále patří menšinový podíl. Většinu drží dále startupové studio Creative Dock, kde platforma vznikla, a soukromí investoři.

A proč zrovna Francie? Mimo jiné proto, že tamní živnostníci, jimž chce Mutumutu nabízet totožný produktu jako u nás (pojištění pro případ úmrtí, pracovní neschopnosti a invalidity), mají k pojištění podobný vztah jako Češi. Smlouvy nečtou, nerozumí jim a poradcům nedůvěřují, vysvětluje Lenz.

Největší západoevropská země má být přitom začátkem jejího roztahování se po kontinentě.

Už nyní shání prostředky pro další expanzi do Německa, Polska a Itálie, k nimž by mělo dojít v letech 2022 a 2023. Spouští proto investiční kolo Series A, kde by ráda vybrala dalších více než dvě stě milionů korun.

V Česku Mutumutu meziročně zdvojnásobila počet nově uzavřených smluv. V prvním kvartále letošního roku se na všech sjednaných životných pojistkách u nás podílela jedním procentem. Podařilo se jí tak dostat do černých čísel.