skip to main content
Český byznys

Mutumutu bere dalších 30 milionů od Société Générale. A chystá evropskou expanzi

Český insurtech startup založený pod křídly Creative Docku a od samého počátku vedený bývalým pojišťovacím makléřem Jindřichem Lenzem dosáhl na další peníze od francouzské skupiny Société Générale (SG).

Ta mu už loni poslala téměř třicet milionů korun a teď svůj vklad zdvojnásobuje: pojišťovací divize SG Assurances posílá Mutumutu další tranši ve výši 28 milionů korun.

„Menšinový podíl SG se navýší, ale už výrazně méně než v první tranši. Měli jsme smluvně předdohodnuté obchodní cíle, kterých máme dosáhnout, a také valuaci firmy, kterou tím zvýšíme,“ říká pro Forbes šéf Mutumutu Jindřich Lenz.

Reklama

Dohoda podle něj byla podepsána v minulém týdnu a peníze budou použity hlavně na rozvoj v Česku, ale už i v zahraničí.

Český startup zaměřující se na online pojištění, který skrz stejnojmennou aplikaci hlídá aktivity uživatelů a odměňuje je bonusy za zdravý životní styl včetně nekouření, díky svému zaměření na digitalizaci během covidu netratil. 

„Pandemie se nás v zásadě nedotkla a začátkem letošního roku se nám dokonce podařilo několikanásobně zvýšit přírůstky nově uzavřených pojistek. Pokud bychom tedy nechtěli expandovat a nakopávat náš růst, tak bychom už byli v černých číslech,“ vysvětluje Lenz, přesná čísla ale neuvádí.

Zároveň přiznává, že covid zbrzdil chystanou expanzi Mutumutu po Evropě. To by se nyní mělo změnit – firma získala licenci pro provozování svých služeb ve Francii a Lenzovy plány jsou daleko rozsáhlejší.

Reklama

„Kromě Francie, kde jsme zrovna obdrželi povolení od tamního regulátora, připravujeme vstup i do Německa, Polska a Itálie. V druhé půlce roku proto chystáme další kolo investic pro financování expanze do všech těchto zemí,“ avizuje už nyní Lenz.

Aplikace Mutumutu

Podle něj už by měl mezi investory být někdo jiný než Société Générale, která je dosavadním hlavním investorem startupu, který v Česku spolupracuje s její dcerou KB pojišťovnou. 

Jde o klasický případ, kdy se velká bankovní skupina ve světě stále větší digitalizace snaží zákazníkům přiblížit skrz třetí stranu, zpravidla mladý a dynamický startup. Mnohdy je to pro ně rychlejší, efektivnější a levnější řešení než začít budovat něco nového na zelené louce. 

Mladým startupům pak spolupráce s velkým bankovním domem zase dává smysl z pohledu masy klientů i marketingu.

„SG má zájem investovat dál. Bavíme se o možnosti mít tam ještě dalšího investora. Určitě bychom preferovali někoho, kdo by Mutumutu dokázal dát nějakou přidanou hodnotu, tedy nejen finance. Definitivní rozhodnutí padne, věřím, kolem léta,“ nastiňuje jednatřicetiletý podnikatel blízkou budoucnost.

Reklama
Reklama