Plameňáci při milostném tanci, Masajové zadumaně hledící do africké savany, glamour hotelové bazény v Palm Springs nebo černobílé akty dráždivé tak akorát.
Líbivé náměty, kvalitní provedení a dostupné ceny propojují koncept značky Yellow Korner – jednoho z globálně nejvýznamnějších hráčů v prodeji fotografie. Od včerejška lze pobočku známé značky najít i v Praze.
Je to už druhý pokus fotografického McDonaldu zabydlet se na českém trhu – první prodejní galerie Yellow Korner, která otevřela před necelými deseti lety v pražském Myslbeku, skončila zhruba po dvou letech provozu.
„Tehdy si majitel franšízy musel zboží nakoupit za hotové, my jsme veškeré fotografie na skladu vzali do komisního prodeje,“ osvětluje Miroslav Konarovský podmínky, za kterých koncept rozbíhá na druhý pokus.
Vystudovaný právník paradoxně není znalec ani milovník fotografie, projekt Yellow Korner ho zaujal čistě jako byznysová příležitost. „Pokud si chcete vyzdobit zdi, máte na výběr ze dvou možností. Buď si pořídíte levnou reprodukci za pár stovek, nebo originál z galerie či uměleckého ateliéru za stovky tisíc. My chceme nabídnout střední cestu, která zatím na českém trhu chybí,“ říká Konarovský.
Právě s byznysmodelem postaveném na masovém prodeji uměleckých fotek společnost Yellow Korner expandovala už do 25 zemí světa, kde sama, nebo přes franšízanty, provozuje síť 150 poboček. Koncept připomíná fungování platforem, jako je Netflix – firma má nasmlouvaný okruh zhruba tří stovek fotografů, kteří pro ni vytvářejí obsah.
Rozhodně nejde o volnou tvorbu, společnost má na základě analýz prodejnosti jasně definovaná témata a motivy, které u zákazníků rezonují. „Nejprodávanější kategorií je fashion fotka, kam patří i akty. Zájem je také o koláže, skvěle se prodávají různé městské struktury,“ vypočítává Konarovský.
Fotky vytištěné na fotopapíru pak nabízí v limitovaných edicích od padesáti do pěti tisíc kopií. V závislosti na formátu a zpracování se ceny pohybují od několika stovek až po sto tisíc korun za adjustovanou velkoformátovou fotografii.
„Cílíme na koncového zákazníka, ale spolupracovat chceme taky s bytovými studii nebo architekty,“ tvrdí Konarovský, který se může opřít o patnáctiletou zkušenost v retailu – je spolumajitelem firmy Le Chaton, která dnes v šesti kamenných prodejnách i v e-shopu nabízí na čtyřicet prémiových značek spodního prádla.
S konceptem Yellow Korner by se Konarovský příští rok rád dostal na obrat ve vyšších jednotkách milionů korun, byť věří, že prostor pro vyplnění černé díry na místním trhu je mnohem větší.