Šestapadesátiletý rocker má letos napilno. Jarní turné kolem posledního alba „This House Is Not For Sale“, v dubnu se jeho kapela zařadila do rock’n’rollové síně slávy a do toho přišel s něčím, co by od něj jen málokdo čekal.
Jon Bon Jovi totiž se svým třiadvacetiletým synem Jessem Bongiovim rozjel vlastní značku vína Diving Into Hampton Water. Jestli vám to jméno něco připomíná, tak ano, záměrně odkazuje na Hamptons, oblíbenou odpočinkovou oblast bohatých Newyorčanů. Kde ostatně nápad na tohle víno vznikl.
Čtěte také: Bez chemie a v pohodě. Winegeek Marko Jelić učí Čechy pít naturální vína
„Jestli jste někdy strávili alespoň nějaký čas v Hamptons, víte, že tu koluje takový vtip, že rosé je zdejší vodou,“ vysvětloval v květnu syn slavného zpěváka pro americký server WMagazine.
Jon Bon Jovi, který v posledních třech dekádách prodal po celém světě přes 130 milionů alb, však růžovému vínu nikdy neřekl jinak než „růžová šťáva“. Jednoho večera, když společně se synem a jeho spolubydlícím Ali Thomasem růžové víno v Hamptons popíjeli, to zpěvák řekl a Thomas se zvedl a řekl: „Ne, odteďka tomu budeme říkat Hampton water.“ Tehdy se tomu všichni ještě smáli…
Jon Bon Jovi (druhý zleva) a jeho syn Jesse Bongiovi (druhý zprava) při jedné z prezentací Diving Into Hampton Water.
Ale ne dlouho. Bon Jovimu se nové pojmenování natolik zalíbilo, až jeho syn dostal nápad, že by spolu mohli rozjet vinný byznys. Potají proto začal s Thomasem pracovat na grafické podobě loga i viněty pro případnou vlastní značku. A pak všechno ukázal otci.
„Vím, že se ti ten název líbil. Ale co říkáš na tohle?“ cituje ho server CNBC. Bon Jovimu se líbily návrhy i nápad jako takový, takže zbýval už jen poslední krok – lahve něčím naplnit. Na pěstování vína si otec se synem netroufali, a tak začali procházet vinotéky, nakupovat růžová a ochutnávat…
Když narazili na vinařství Francouze Gérarda Bertranda, věděli, že mají vyhráno. Navíc později zjistili, že s Francouzem mají společného známého, což jim výrazně ulehčilo navazování spolupráce a dohadování se o tom, jak budou tohle francouzské víno v Americe prodávat. Během několika měsíců, kdy cestovali tam a zpět mezi New Yorkem a Francií, se seznámili s Bertrandovým týmem a jeho přístupem k produkci vína a postupně společně začali vybírat a ladit chuť svého nového produktu Diving into Hampton Water.
Ve výsledku jde o velmi lehké víno. „Chtěli jsme přinést něco, co je dobře pitelné. Sami rádi začínáme popíjet víno už kolem poledne a pijeme jej do pokročilejších hodin, takže jsme chtěli přijít s vínem, s kterým přesně toto můžete dělat,“ řekl pro CNBC Jesse.
Rosé Diving Into Hampton Water je dostupné hlavně na východním pobřeží Spojených států v okolí New Yorku. Za jednu lahev zaplatíte 25 dolarů a nutno dodat, že se během krátké doby stalo velmi oblíbeným. Sehnat ho v běžných obchodech je aktuálně docela problém.
Nová značka vína je práce zejména Jesseho a jeho spolubydlícího Aliho Thomase, kteří zatím místo kanceláří využívají obývák, kuchyň i ložnici svého bytu. Jon Bon Jovi sice poskytl finance, ale jeho další role je hlavně marketingová.
„Pracuji pro Jesseho, nejde o mou zásluhu,“ kontruje Jon Bon Jovi, který se tak vydal do segmentu výroby alkoholu podobně jako například George Clooney, který úspěšně vybudoval a prodal destilérku tequily a nyní to zkouší s mezcalem.
„Vše se nabalilo. V počátku bylo jen cool jméno, které kolovalo mezi mnou, spolubydlícím a mým otcem. Pak se vše přeměnilo v cool label, následně jsme získali skvělého partnera, rozjeli distribuci… a tak to postupně rostlo,“ řekl na jaře Jesse pro WMagazine.com.
A jeho otec, známý hlavně svou blonďatou kšticí, která dnes už značně zešedivěla, je za tento přístup rád. Však on sám mu radil: „Hlavně nedělej vše moc rychle. Dělej to správně. Ujisti se, že to bude absolutně nejlepší, jak jen to může být. Protože jak to jednou bude venku, věci už nepůjdou vzít zpět.“
Foto: FB účet Diving Into Hampton Water