Poslední den v lednu mladoboleslavská škodovka odhalí sourozence elektrické Škody Enyaq. Na světlo světa se ukáže Enyaq Coupé iV.
Testovací prototypy Škody Enyaq se splývavou zádí se už měsíce prohánějí po okolí Mladé Boleslavi, šéf škodovky Thomas Schäfer v něm se šéfdesignérem Oliverem Stefanim projížděli Prahou a do ruky ho dostali i někteří novináři. Ve všech případech ale bylo auto skryté pod vrstvou maskovacích polepů.
I tak je jasné, co se příští rok dostane k zákazníkům. Jednoduše řečeno jde o sportovněji působící enyaq se splývavou zádí. O jeho ceně se oficiálně ještě nic neví, ale škodovka se nejspíš vydá stejnou cestou jako Volkswagen.
Německá automobilka má na stejném technickém základu postavený model ID.4 a od něj odvozeného sportovnějšího kolegu s označením ID.5, který je oproti „čtyřce“ v základu o devadesát tisíc dražší. Enyaq Coupé iV s dojezdem lehce přes 400 kilometrů tak nejspíš vyšplhá k cenovce kolem 1,2 milionu korun.
Co už se ale ví, je vyladěná aerodynamika nového enyaqu, která pomáhá k lepšímu dojezdu. Součinitel odporu vzduchu dosahuje údaje 0,234, což je nejlepší hodnota v této třídě. Poráží i Teslu Model X nebo zmíněný Volkswagen ID.5. Enyaq Coupé iV s výkonem 150 kW tak bude schopný ujet až 535 kilometrů na jedno nabití.
Oproti usedlejšímu sourozenci sice získá sportovnější podobu, ubere ale na praktičnosti, protože splývavá záď sníží velikost kufru. Běžný enyaq má 585 litrů, objem zavazadlového prostoru coupé je o patnáct litrů menší. Když budeme znovu srovnávat, Volkswagen ID.5 udává hodnotu 549 litrů.
Uvnitř auta rozdíly oproti běžnému enyaqu nemá smysl čekat. Za vypíchnutí tak stojí jen v od základní verze dodávaná panoramatická střecha, která má být největším skleněným dílem, jaký kdy škodovka dodávala.
Čerstvě uvolněné video také ukazuje, že do Škody Enyaq Coupé si půjde objednat takzvanou Crystal face, která prostřednictvím 131 diod osvětluje celou masku chladiče auta. Výbava vedle toho půjde rozšířit i o chytré LED světlomety, které dovolují neustále svítit dálkovými světly, aniž by byli oslněni ostatní řidiči.
Škoda Auto na lince v Mladé Boleslavi za tři čtvrtletí letošního roku vyrobila skoro čtyřicet tisíc kusů Škody Enyaq iV. Objednávky má na sedmdesát tisíc aut. Vyrobené kusy v naprosté většině zamířily hlavně za hranice Česka, typicky do Německa, Nizozemska nebo Norska, kde elektromobilita jede ve velkém. V Česku si čistě elektrickou škodovku letos zaregistrovalo jen necelých 600 nových majitelů.