Na trhu působí teprve necelý pátý rok, ale počet spokojených klientů B2B digital signage již překročil padesátku a jejich značka je zastoupena ve třech zemích. Proč věří, že jejich digital signage software je budoucností komunikace se zákazníky, nám sdělil CEO TapGest Darko Ban.
Řídil jste tým 500 lidí v nadnárodní korporaci. Co vás přesvědčilo, že digital signage software je vaší další výzvou?
Digital signage je v dnešní době něco jako mantra. Tento termín používá mnoho lidí, ale ne každý ví, jaké možnosti může nabízet. Upřímně? Možnosti jsou nekonečné! A právě v tom vidím výzvu a příležitost této doby: elegantní spojení hardwaru (nejmodernějšího, ale často již existujícího) s nesčetnými možnostmi softwaru – a to myslím doslova. A protože jsem energický a invenční typ člověka, tato nekonečná invence a škálovatelnost mě prostě baví.
Často se nám stává při kontaktu s klientem, že když vidí tyto příležitosti a uvědomí si, že náš software může běžet na jeho stávajícím hardwaru, takže může svým zákazníkům okamžitě poskytnout zábavný nebo vzdělávací zážitek, případně kombinaci obojího, ptá se: „Proč jsem to nevěděl dřív?“ A pak začíná naše spolupráce a velmi často pěkný a dlouhý profesionální vztah.
Zákazník je při vývoji našich produktů na prvním místě, protože má jedinečné potřeby, a proto jsou i naše aplikace plně škálovatelné. V aplikacích stažených z našeho TapGest Apps marketplace můžete přizpůsobit a upravit barevné schéma, texty, vizuální součásti prvků, spouštěče aplikací a kombinovat různé prvky ve vizuálním provedení.
Klient si tak může vytvářet obsah sám, my mu poskytneme správné nástroje v podobě škálovatelných aplikací a umožníme mu facilitaci vlastního obsahu.
V současné době připravujeme rozsáhlý
projekt na míru pro jednu mezinárodní společnost, kde naše aplikace plně
využívá soutěživosti návštěvníků sportovních akcí: hrajeme si s nimi, bavíme je
a navíc potěšíme marketéry značky, protože výsledkem může být i databáze cílové
skupiny pro další komunikaci značky. Tímto způsobem spojujeme entertainment
marketing s brand experience, z čehož samozřejmě vždy nejvíce profituje
samotná značka.
Mluvíte o zákazníkovi. Co to u vás v digital signage znamená?
Pracujeme v různých segmentech. Přímým zákazníkem je pro nás segment B2B, ale nakonec jde o toho, kdo si náš produkt „užívá“. Ovládání zařízení je intuitivní a dokonce bezdotykové, což skvěle ulehčuje komunikaci.
Naším hlavním produktem je software a většina interaktivních zařízení s našimi softwarovými aplikacemi se dnes používá k interakci s masami návštěvníků obchodních center a retailu ve formě interaktivní navigace, soutěží a her nebo obecných informací či reklamy. Zajímavé procento obsazenosti máme také v nemocnicích, poliklinikách a obcích.
Zařízení se ovládají nejen dotykem, ale také gesty, což bylo velmi vítané, zejména v době koronakrize. Při navazování spolupráce s nákupními centry se často objevuje požadavek na modernizaci jejich hardwaru nebo instalaci nových zařízení, jako jsou infopulty (kiosky), multimediální obrazovky jednostranné nebo oboustranné – vnitřní i venkovní i nástěnné panely. To také poskytujeme, ale zaměřujeme se především na software a jeho vývoj.
Zvláštní a největší cílovou skupinou jsou samotní majitelé těchto zařízení, tzv. media owners, kteří spoluprací s námi získávají mnoho obchodních příležitostí. Takovými klienty jsou i větší sítě LED boardů, například Max Media a LED Mreža v Bosně a Hercegovině, které si nemohou vynachválit snadný a intuitivní způsob vzdálené správy obsahu zařízení prostřednictvím naší platformy a také monetizace.
Řekněme, že jsem marketingové oddělení nákupního centra: jak vypadá naše spolupráce a jaké jsou její výhody?
Naši klienti získávají díky spolupráci mnoho jedinečných výhod: přívětivé a intuitivní uživatelské rozhraní, ve kterém mohou vzdáleně ovládat svá zařízení, snadné plánování vybraného vlastního obsahu, kreativních aplikací nebo jejich kombinace, okamžité nasazení, výměnu nebo vypnutí obsahu, kontrolu, analytiku a statistiky z kampaní.
Obsah může být původní, například
aktualizace nebo mapa obchodního centra nebo jiný online obsah přímo z webových
stránek klienta.
A pak je tu spousta možností zábavního obsahu, říkáme tomu entertainment marketing, a tady přichází na řadu naše aplikace TapGest Apps marketplace, kde je z čeho vybírat: Výherní kolo, Loterie, Stírací kampaň, Kvíz, Chytej a vyhrávej, Kiosk, Galerie, Chytrá prezentace, Chytrá reklama / Smart Advertising a AR focení (focení v rozšířené realitě).
Koncový uživatel se doslova
„baví“, protože kontakt se zařízením je eliminován na pohyb nebo
dotek.
Absolutní novinkou našich aplikací jsou poslední dvě: Smart Advertising startuje reklamu podle nastavených kritérií spouštěče, což zajišťuje afinitu a efektivitu komunikace. Jako spouštěč lze nastavit například typ počasí, teplotu vzduchu nebo určitý čas, které lze také kombinovat.
Samotná AR fotografie napovídá, že jde o možnost fotografovat v prostředí rozšířené reality, kde se pracuje s více vrstvami a pozadími, takže možná konečně získáte fotografii s Bono Voxem nebo Ronaldem, kterou jste si vždycky přáli.
Skvělé je, že takový obsah a změny můžete
zadávat nejen pro danou síť zařízení, ale v případě potřeby i pro každé
zařízení zvlášť, což umožňuje skutečně jedinečnou a rozmanitou komunikaci.
Režimy můžete také kombinovat podle svých představ: zábavní aplikace překrývá
mapu nákupního centra, reklamu tenanta obchodního centra, živé vysílání atd.
Široká škála režimů a kombinací pro všechna zařízení a plně škálovatelné a přizpůsobitelné aplikace. Vše s jediným cílem: cílená komunikace se zákazníky.
Ovládání je snadné a přehledné a přístupné z jakéhokoli zařízení, ať jste kdekoli. Pokud jste náročnější klient a vyžadujete od agentury kreativní přípravu modifikací aplikací a správu obsahu, dostane vlastní přístupy k rozhraní a agentura pracuje samostatně.
Další výhodou pro vlastníky médií je již
zmíněná monetizace: rozhraní můžete zpřístupnit mediální agentuře a plně tak
využít komerční potenciál prostorů ve vaší síti.
Jak vlastně funguje softwarová aplikace TapGest pro zařízení digital signage?
Náš software lze použít na jakýkoli hardware v Digital signage, včetně LED bordů různých formátů, digitálních panelů v retailu nebo obrazovek na veřejných místech a ve veřejné dopravě: na vlakových a autobusových nádražích, ve výtazích a dokonce i v bankomatech.
Náš software lze ve skutečnosti použít na všech zařízeních Digital signage, kde chceme dosáhnout zvýšení povědomí o značce prostřednictvím interaktivity a samoobsluhy, propagovat značky a produkty nebo zvýšit zájem koncového zákazníka o značku či službu prostřednictvím zábavného marketingu.
Pro ty máme v naší základní sadě aplikací
(TapGest apps marketplace) aplikace jako Výherní kolo, Loterie, Stírací kampaň,
Kvíz, Chytej a vyhrávej, které zákazník obdrží s počáteční instalací do svého zařízení
zcela zdarma, bez dalších nákladů.
Nejtěžší je dělat věci jednoduše. Vaším krédem je jednoduchost, zábava a zisk pro značku. Jak byste jednoduše shrnul vaše poselství?
Hrajte a kombinujte. Komunikujte se zákazníkem. Bavte se. Zobrazte svou reklamu, nastavte vlastní obsah ovládaný dotykem nebo gesty. Využijte plný potenciál softwaru digital signage pro svou značku a zisk. Tohle všechno TapGest Digital Signage software opravdu dokáže. A mnohem víc.
Další informace a reference na TapGest najdete zde.