Trochu jako na exoty z Východu se Němci dívali na plán Rohlíku rozjet svůj byznys s online prodejem potravin v Mnichově. Po necelém roce je z Knuspru miláček trhu s velkými ambicemi. A Erich Čomor ví, v čem tkví klíč k úspěchu.
Jen pár kroků od vyhlášeného trhu s lokálními potravinami a specialitami v centru Mnichova má své kanceláře německá odnož Rohlíku. Symboličtější místo si pro Knuspr mohli jen těžko vybrat.
Na trhu Viktualienmarkt, kde si člověk možná trochu připlatí, ale dostane k jídlu to nejlepší v širokém okolí, je věčně živo a plno. Knuspr má po bezmála roce v Německu nakročeno k podobnému úspěchu, jaký zažívá víc než dvě stě let starý trh. Jen s tím rozdílem, že Knuspr je online a brzy bude v celém Německu.
„Ve všem nás situace tady překvapila nad rámec očekávání. Mnichov jsme spustili loni v srpnu a hned v prvních měsících to bylo nejrychleji rostoucí město, které jsme kdy v historii Rohlíku měli. Rychlejší než Budapešť, Vídeň a samozřejmě i než Praha,“ říká očividně dobře naladěný Erich Čomor.
Muž, který Knuspr v Německu vede. Za pouhých pět měsíců na trhu překonal Knuspr v Mnichově co do velikosti i Amazon Fresh, který tu svou pozici buduje pět let.
Už teď má německá dcera Rohlíku sedmdesát tisíc pravidelných zákazníků. A kromě Mnichova, kde Knuspr svou německou expedici rozjel, je od února i ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě tam se navíc ukázalo, že Mnichov není výjimka.
Po nečekaně rychlém startu v bavorské metropoli se totiž Knuspru podařilo ve Frankfurtu dupnout ještě víc na plyn a překonat mnichovské rekordy. „Tam jsme měli například už o Velikonocích tisíc objednávek za den, což je dvakrát tak rychlý rozběh než v Mnichově,“ komentoval nedávno šéf Knuspru pro deník Handelsblatt.