Americké restaurace tváří v tvář vyšším nákladům na pracovní sílu a na přísady zvyšují ceny svých pokrmů. Tržby se zatím drží, přestože se spotřebitelé potýkají také s vyššími cenami energií a každodenních potřeb.
Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald’s ve druhém čtvrtletí zvýšil tržby více, než se předpovídalo. Celosvětové tržby v provozovnách otevřených alespoň jeden rok stouply o deset procent. Očekávalo se, že se zvýší jen o 6,5 procenta. Firma těžila z prodeje na internetu, uvádění nových produktů na trh a z vyšších cen.
Čistý zisk se vinou růstu nákladů snížil o 46 procent na 1,19 miliardy dolarů. I ten ale překonal odhady. V kontextu aktuální světové situace nepřekvapí náklad 1,2 miliardy dolarů související s prodejem jeho ruských aktivit. McDonald’s měl v zemi 850 provozoven a zaměstnával tam 62 tisíc lidí.
Celkové náklady McDonald’s ve druhém čtvrtletí vzrostly o 25 procent na 4,01 miliardy dolarů a čistý zisk se v důsledku toho snížil téměř na polovinu. Činí nyní 1,6 dolaru na akcii, ve stejném období loni to bylo 2,95 dolaru na akcii.