Universal Pictures se letos jako první hollywoodské filmové studio od počátku pandemie prodralo ke globálním tržbám ve výši tří miliard dolarů. V předpandemickém světě přitom nebyly tři miliardy v kinech nic výjimečného – v roce 2019 se k takovým číslům dostala hned čtyři studia.

Vedle Universalu takhle bodoval i Disney – především díky Avengers: Endgame, a také Warner Bros. a Sony Pictures. S příchodem pandemie se však docházka do kinosálů propadla a filmový byznys se od té doby o dřívější cifry zatím jen snaží.

Za návratem Universal Pictures na výsluní stojí z velké části dvojice aktuálních zástupců jeho filmových franšíz. Nejvyšší tržby přinesl Universalu snímek Jurský svět: Nadvláda s utrženými 976 miliony dolarů a pranic mu v tom nezabránilo podprůměrné divácké hodnocení 30 procent na Rotten Tomatoes ani těžký průměr 56 procent na CSFD.

Na druhé místo pelotonu se pak se 790 miliony dolarů vyšvihnul nejnovější animovaný lunapark ze světa mimoňů Mimoni 2: Padouch přichází.

Server The Wrap uvádí, že úspěch Universal Pictures by v letošním roce nemusel zůstat osamocen a mohl by značit návrat diváků do kin. K třímiliardové metě má podle serveru namířeno i společnost Disney.

Ta má za sebou letos sice propadák z prostředí Příběhu hraček jménem Rakeťák, jehož návštěvnost se týden po premiéře propadla o 65 procent, na závěr roku má však nabito několik očekávaných titulů v čele s pokračováním Avatara Jamese Camerona s názvem Avatar: The Way of Water a marvelovkou Black Panther: Wakanda Forever.

Studio Paramount Pictures se na tři miliardy dolarů letos podle všeho sice nepodívá, nicméně nadále kraluje s nejnavštěvovanějším snímkem roku díky svému Top Gun: Maverick, který přinesl rekordní tržby 673 milionů dolarů v Spojených státech a 1,37 miliardy dolarů celosvětově.