Z původních sto třiceti bývalých kaváren řetězce Starbucks v Rusku se první znovu otevírají zákazníkům. Nesou však už jiné logo i jméno, byť obojí silně evokuje původní značku. Po rebrandingu řetězec otevřel první pobočky pod názvem Stars Coffee a v reklamní kampani používá slogan „bucks is gone, stars stay„, tedy v překladu „dolary jsou pryč, ale hvězdy zůstávají„.
Kromě jména zůstalo velmi podobné také logo, které nápadně připomíná ikonickou mořskou pannu Starbucks. Její ruská dvojnice má však na sobě tradiční ruskou čelenku zvanou kokošnik.
Nové názvy dostaly i jednotlivé položky v menu, například místo frappuccina tak ve Star Coffee dostanete frappuccito.
Starbucks je tak dalším ze západních řetězců, který v Rusku prošel proměnou poté, co ruský trh mnoho firem opustilo v reakci na invazi na Ukrajinu. Konkrétně firma Starbucks Rusko své tamní pobočky uzavřela na konci května po více než patnácti letech.
Za Stars Coffee stojí duo, které tvoří ruský raper Timati a restauratér Anton Pinskij. Oba spolumajitelé plánují otevřít až devadesát poboček v samotné Moskvě, patnáct v Petrohradě a dalších patnáct v dalších městech.
Kavárenský řetězec Starbucks měl před invazí v Rusku přes sto třicet poboček po celé zemi a zaměstnával na dva tisíce lidí. Zdejší roční příjmy představovaly méně než jedno procento z celkových tržeb americké firmy.
Starbucks není prvním západním řetězcem, který v Rusku prošel rebrandingem. Před dvěma měsíci se v Rusku znovu otevřel více než tucet bývalých restaurací McDonald’s pod názvem Vkusno & Tochka, což v překladu znamená „chutně a tečka“.
Kromě společností Starbucks a McDonald’s změnila tvář například i ruská pobočka poradenské společnosti Deloitte, která se přejmenovala na „Business Solutions and Technologies“ poté, co její mateřská společnost pozastavila činnost v Rusku a Bělorusku. Podobně se podle agentury Reuters proměnila ruská pobočka společnosti Ernst & Young na „Centrum auditorských technologií a řešení“.