Mnohaměsíční přetahovaná o ochranné známky zkrachovalé české oděvní firmy Pietro Filipi je u konce. Novým majitelem se stala společnost Natland Management patřící do investiční skupiny Natland podnikatele Tomáše Rašky. Ta už pomohla dostat se z insolvence trutnovské Kaře a nyní za známku Pietro Filipi zaplatila necelých pět milionů korun.
„Věřitelský výbor schvaluje vítěznou nabídku na odkup mezinárodní ochranné známky ‚pietro filipi‘…, a to nabídku společnosti Natland Management v souhrnné výši 4 959 790 korun včetně DPH a věřitelský výbor schvaluje prodej uvedených ochranných známek společnosti Natland Management,“ znělo usnesení dle zápisu ze schůze věřitelského výboru z 30. září, které bylo jednomyslně přijato třemi členy věřitelského výboru – Českou spořitelnou a společnostmi Rina-K a Revolt BI.
Předmětem prodeje byly dohromady čtyři slovní ochranné známky – dvě zapsané v českých a dvě v mezinárodních registrech. Mezi dalšími zájemci byla česká firma Luxury Brand Management, která nabídla 3,3 milionu korun, a slovenská skupina Ottoberg s nabídkou 3,1 milionu korun.
Prodej ochranné známky Pietro Filipi je zásadním krokem ze dvou důvodů. Jednak šlo o poslední hodnotné aktivum firmy a transakce celé insolvenční řízení posouvá k jeho brzkému konci, který insolvenční správce Lukáš Vlašaný odhaduje na první čtvrtletí příštího roku. A za druhé, nový majitel známky může pokračovat ve výrobě a prodeji zboží pod jménem Pietro Filipi a – pokud by chtěl – pokračovat v jejím fungování.
Jaké byly motivy Natlandu koupit ochrannou známku a co s Pietrem Filipi plánuje dál, ale zatím není jasné. „Skutečně jsme ochrannou známku získali, ale cokoli dalšího je předčasné komentovat,“ uvedla pro Forbes mluvčí skupiny Natland Hanka Filipová.
Oděvní firmu Pietro Filipi založil podnikatel Petr Hendrych v roce 1993, o čtvrt století později ji prodal skupině C2H Michala Mičky. Firma v té době vykazovala tržby přesahující 400 milionů korun. Michal Mička k ní záhy přikoupil od podnikatele Zdeňka Rintha českou kožešnickou značku Kara Trutnov a chtěl stavět na jejich společných synergiích, omladit je a rozjet ve velkém online prodeje.
Jenže vaz mu zlomila pandemie, která dočasně uzavřela prodejny a firma situaci v kombinaci s vyšším zadlužením neustála. Michal Mička ji v únoru 2021 poslal do insolvence a sám o pár měsíců později vstoupil do osobního bankrotu. V tomto týdnu Městský soud v Praze oznámil, že zamítl námitky věřitelů a schválil jeho oddlužení.
Ochrannou známku Pietra Filipi se insolvenční správce s věřitelským výborem snažili prodat od loňského roku. Poprvé věřitelé nabídku nepřijali, podruhé žádný ze zájemců nesplnil stanovené podmínky a potřetí ji v dražbě získal bývalý manažer Pietra Filipi Pavel Bednář za 1,5 milionu korun. Proti tomu se ale ohradil věřitel v podobě Kary Trutnov. Tato firma spadla do insolvence loni v únoru spolu s Pietrem, ale letos z ní pod vedením staronového majitele Zdeňka Rintha právě s podporou skupiny Natland vystoupila. Na čtvrtý pokus tak klíčové aktivum získává skupina Natland.
Letní dražby se účastnili i Lukáš Uhl s Lenkou O’Neill, kteří se už dříve dohodli s insolvenčním správcem a věřiteli na rozprodeji skladových zásob Pietra Filipi. Otevřeli dodnes fungující prodejnu na pražské Národní třídě nebo ve Fashion Areně Prague Outlet Štěrboholy a i dočasný pop up store v OC Olympia Brno. Prodejem zboží získali zpět pro věřitele vyšší desítky milionů korun.
Pietro Filipi za sebou nechalo celkové dluhy ve výši zhruba půl miliardy korun. Největšímu zajištěnému věřiteli České spořitelně, která firmu podpořila více než sto miliony korun, bylo z rozprodeje aktiv ke konci října vyplaceno zpět necelých 49 milionů korun, vyplývá ze sdělení správce Vlašaného adresovaného insolvenčnímu soudu. Ostatní věřitelé dostanou jen zhruba desetinu dříve vložených peněz.