„Chtěli jsme rozbít dárkové stereotypy v podobě zbytných věcí, na které se obdarovaným jen práší. A především nabídnout firmám dárkové balíčky na míru. Jiné, originální, pikantní,“ usmívají se Klára Dohnalová a David Pavel, kteří vzácný kampotský pepř do Česka dováží už pátým rokem.
Mnozí kuličky tohoto pepře přirovnávají pro jeho unikátní chuť a taky vzácnost k pravému šampaňskému. „A vyvážet takový pepř ze země, jako je Kambodža, umí málokdo,“ říká Dohnalová. S projektem .pepper..field. dobývají špičkovou gastronomii i portfolio delikates, z nichž nejúspěšnější je .pepper..gin., který vzešel ze spolupráce s lihovarem Žufánek.
A nově také segment firemních dárků, který svými luxusními dárkovými sadami převrací naruby. Nemáte chuť opepřit Vánoce svým šéfům, kolegům nebo obchodním partnerům i vy?
Koncept udržitelných Vánoc
„Vzali jsme nejcennější surovinu svého druhu na světě a zabalili ji do lokálních udržitelných materiálů, luxusních dárkových sad a ručně zpracovaných krabiček,“ popisují, jak celou kategorii pojali z gruntu. Podařilo se. Začali sbírat celosvětová ocenění za chuť produktů a ceny na poli udržitelnosti a především rozšiřovat portfolio firemních zákazníků.
„Snažíme se firmy více edukovat o tom, že i dárkové sady pod stromečkem mohou být nádherné a designově unikátní, zároveň vytvořené z již použitých materiálů. A dále mohou sloužit jako multifunkční boxy, takže nevzniká při rozbalování dárků další odpad,“ vysvětluje Klára Dohnalová.
Rostoucí zájem velkých firem
Firmy na profesionální péči a osobitý přístup Kláry a Davida slyší. Stále častěji se vedle menších firem ozývají velké společnosti, jako jsou banky, pojišťovny, stavební nebo IT firmy, právní kanceláře. Oceňují rozšiřující se řadu unikátních produktů v českém skle, ale také kompletní personalizaci firemních dárků, ke kterým Pepper Field automaticky přibaluje certifikace a v několika jazykových mutacích i brožuru Příběh pepře.
„Dokážeme reagovat velmi flexibilně, a když náš velký klient potřeboval rozeslat v loňském roce několik tisíc balení do patnácti zemí světa, nebyl to pro nás žádný problém.“
Letos v Pepper Filedu představili koncept udržitelných Vánoc s novými dárkovými sadami ze zachráněného českého kartonu od studia Kartoons, se kterým uzavřeli exkluzivní spolupráci.
Přichází i s novou kolekcí mlýnků, jejichž barvy – sněhová, malinová, antracitová – jsou namíchané pro Pepper Field na míru. „Jak v obalovém designu, v dárkových krabičkách, tak i v mlýncích stále inovujeme, aby naše designy byly nezaměnitelné,“ hlásí David Pavel.
Nejsme jen firma s pepřem
Klára s Davidem dokážou pružně reagovat i na specifická „dárková“ přání firem. Mají za sebou úspěšné zakázky na limitované edice pepřového ginu nebo grilovací edici s pepřovým pivem a logem klienta obrandovanou zástěrou.
„Často s firemními zákazníky navazujeme hlubší a dlouhodobější spolupráci. Je to náš cíl a zároveň nám to dělá radost,“ usmívají se mladí zakladatelé, jejichž produkty si v rámci českého předsednictví v Radě EU objednali jako dar pro partnery čeští velvyslanci v Nizozemsku, Švédsku či Estonsku.
V letošním roce navázali spolupráci se dvěma výherkyněmi MasterChefa. „Jsme hlavním partnerem kuchařky loňské výherkyně Besky. Její recepty jsou napárovány s našimi pepři,“ prozrazuje Klára Dohnalová. Předešlá vítězka televizní soutěže Kristína Nemčková pro Pepper Field zase produkuje live streamy z pepřových plantáží přímo v Kambodži. „Chceme tak Kambodžu přiblížit lidem,“ dodává David Pavel.
S fair trade projektem .pepper..field. letos v srpnu zaznamenali historický úspěch v prestižní soutěži Great Taste, hodnotící nekvalitnější produkty v gastro světě. Za téměř 30 let trvání soutěže si Klára s Davidem odvezli rekordních jedenáct ocenění za Kampotský pepř či Kampotskou sůl, což se doposud žádné české firmě nepodařilo. A to není zdaleka všechno.
Čím .pepper..field. okouzlil tuzemské i zahraniční firmy?
- Jedinečná surovina a vlastní vývoj pepřových delikates na míru;
- personalizace pro firmy včetně gravírování loga;
- české ruční balení, dárkové boxy, dřevěné krabičky, české sklo a mlýnky;
- možnost rozesílání do celé EU v několika jazykových mutacích;
- 2. místo v Cenách SDG’s na poli udržitelnosti;
- poprvé v historii ČR držitel gastronomického ocenění Golden Fork za jednu z čtrnácti
nejlepších delikates světa;
- fair trade a direct trade produkt.
Více na www.pepperfield.cz