Češi si loni pořídili 28 229 hybridních vozů, což je o 22 procent více než v roce 2021, z toho počet plug-in hybridů klesl o pět procent na 3560 aut. Množství nových elektromobilů se loni zvýšilo o 47 procent na 3892 vozů, vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.

„Registrace vozů s alternativním pohonem, včetně vozů na plyn, stoupla na 36 895 vozidel z předloňských 28 830 vozidel. Jejich podíl na trhu tak byl 19,2 procenta,“ uvedl tajemník svazu Josef Pokorný.

Nejprodávanější značkou hybridních vozů je i nadále Toyota s 6344 prodanými vozy, následuje Ford s prodejem 4118 aut a BMW, které prodalo 2907 s kombinovaným pohonem na benzin a elektřinu. Nejvíce prodávaným hybridním modelem byla Toyota RAV4.

„Zatímco celkové prodeje osobních a lehkých užitkových vozů loni v Česku klesly o téměř osm procent, my jsme o patnáct procent rostli, a to zejména díky hybridním modelům, které tvoří téměř sedmdesát procent našich prodejů,“ uvedl generální ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexus Martin Peleška.

Situace v loňském roce byla podle něj vlivem světového dění extrémně složitá.

„Obrovská poptávka po našich modelech v celé Evropě i výpadky dílů na straně subdodavatelů způsobily prodloužení čekacích lhůt na nejoblíbenější modely,“ dodal.

Nejvíce elektromobilů prodala Škoda Auto, která loni na českém trhu umístila 1293 vozů Enyaq. Následuje Volkswagen se svou řadou ID, kterou si pořídilo 448 zákazníků. O třetí místo se se stejným počtem 298 elektromobilů dělí Hyundai a Tesla.

Prodej nových osobních aut loni meziročně klesl o 7,2 procenta na 192 087 vozů.