Společnost Metro, která je na českém trhu známá pod značkou Makro, získala 25procentní podíl v online obchodu Košík. Největším akcionářem německého velkoobchodníka jsou miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, kteří jsou zároveň i většinovými vlastníky společnosti Košík.
Košík na oplátku získává plný přístup k nákupním kapacitám a síti prodejen Metro. Metro díky spolupráci s Košíkem očekává expanzi na další trhy střední a východní Evropy.
Úzkou spolupráci Metro a Košík v Česku zahájili už v srpnu 2020. Velkoobchod dal logistice Košíku k dispozici prostor o rozloze 170 metrů čtverečních v prodejně Makro v Českých Budějovicích, kde nabízí sortiment zhruba šestnácti tisíc položek pro Košík.
Koncept byl později rozšířen na prodejny Makro v Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně. Podobná spolupráce byla zahájena v červnu 2021 s prodejnou Metro v bulharské Sofii. Na základě předchozí úspěšné spolupráce se Metro a Košík nyní dohodly na zintenzivnění spolupráce.
Za poskytnutí plného přístupu k nákupním kapacitám a síti prodejen Metro a za exkluzivní podmínky pro nákupní a logistickou infrastrukturu získalo Metro čtvrtinový podíl ve společnosti Košík. Podíl může být navýšen až na třicet procent, pokud Košík ve spolupráci s Metrem rozšíří své služby na další trhy střední a východní Evropy.
Košík byl založen v roce 2015 a provozuje online obchod s potravinami v Česku a Bulharsku. Společnost v současné době obsluhuje 190 tisíc zákazníků v České republice a denně vyřídí přibližně 64 tisíc objednávek. Většinovým akcionářem společnosti Košík je EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.
Podle deníku E15 online obchod s potravinami dlouhodobě ztrácí na tuzemskou jedničku Rohlík Tomáše Čupra, který utržil v roce 2021 dvanáct miliard korun. Košík předloni utržil dvě miliardy a jeho ztráta činila 360 milionů.