Po otevření čínských hranic v lednu 2023 se Evropa postupně potýká s opětovným nárůstem čínského turismu. A zdá se, že část trhu která na to nejvíce napjatě čeká jsou prodejci luxusního zboží, jako například LVMH nebo Gucci. Informoval o tom 5. května web Reuters.
Trend který se také dá pozorovat je alespoň prozatím menší počet jednotlivých turistů, ale obecně větší útraty, podle UBS se jedná až o 19procentní nárůst v porovnáním s rokem 2019. Možné vysvětlení se zdá být to, že lety z Číny jsou stále limitované, a tím pádem se do Evropy prvotně dostanou hlavně movitější klienti, i kvůli tomu že letenky z Číny jsou stále o 80 procent dražší než před pandemií. Momentální počet tedy zůstává na 64 procentech před covidových hodnot, vychází to z dat společnosti ForwardKeys.
Jedni z těch co z tohoto trendu benefitují nejvíce jsou již zmíněné LVMH a také luxusní návrhář Hermes, kterým stoupli za poslední čtvrtletí zisky o 17 a 23 procent. Obecně jsou však analytici stále skeptičtí, jelikož například samotná Čína, která je také velkým trhem pro mnoho luxusních značek, stále zažívá slabé období které komplikují sporadické lockdowny. Jonathan Yan, čínský ředitel consultingové společnosti Roland Berger to komentoval tím, že se bude nyní muset nejvíce dbát na výkonnost v porovnání s celým sektorem, a že dvouciferný růst sám o sobě zatím nic moc neznamená.