Americká společnost Twitter přišla od loňského října, kdy ji za 44 miliard dolarů, v přepočtu okolo 930 miliardy korun, koupil miliardář Elon Musk, téměř o polovinu tržeb z reklamy.
Vlastník firmy to napsal na stejnojmenné sociální síti. Podle Muska, který vede také firmy Tesla, SpaceX či xAI, v červnu nezaznamenal očekávaný nárůst tržeb. Červenec byl ale o trochu slibnější, dodal Musk.
Server CNBC v červnu s odvoláním na interní dokumenty Twitteru napsal, že počet zaměstnanců firmy od Muskova nástupu klesl o osmdesát sva procent zhruba na 1300 lidí.
Musk tehdy reagoval tvrzením, že pro Twitter pracuje 2300 zaměstnanců a tisíce smluvních partnerů. Kritici poukazují například na rozvolněné moderování obsahu a část jich tvrdí, že síť je nespolehlivá.
Z těchto a dalších důvodů se Twitter potýká s masivním odlivem inzertních partnerů.
Většina inzerentů se od sociální sítě odklonila po změnách pravidel pro moderování obsahu. Musk v dubnu v rozhovoru s BBC naznačil, že většina inzerentů se na platformu vrátila.
Konkurenční síť Threads, kterou začátkem července zprovoznila společnost Meta Platforms, má nyní podle některých odhadů 150 milionů uživatelů.
Vestavěné propojení s platformou Instagram jí automaticky poskytuje přístup ke dvěma miliardám potenciálních uživatelů. Síť Twitter má kolem 350 milionů uživatelů.
Firmu Twitter tíží velký dluh, zatímco její hotovostní tok zůstává záporný, uvedl Musk. Pokles tržeb z reklamy téměř o padesát procent blíže časově neohraničil.
„Potřebujeme dosáhnout kladného cash flow, než si budeme moci dovolit luxus něčeho jiného,“ uvedl Musk.
Miliardář už po masivním propouštění uvedl, že společnost Twitter je na cestě vykázat letos tržby v objemu tří miliard dolarů. V roce 2021 měla tržby přes pět miliard dolarů.