O Threads se před pár týdny hovořilo jako o nejrychleji rostoucí aplikaci historie. Možná se jim nyní podaří prolomit rekord také z druhé strany.

I když se směrem k investorům šéf Mety Mark Zuckerberg soustředil spíše na pozitivní aspekty, interně během telefonátu se zaměstnanci neopomněl zmínit, že jeho mikroblogovací sociální síť Threads ztratila již přes polovinu uživatelů.

Zuckerberg sice tvrdí, že nejde o nic překvapivého a že s přidáváním nových funkcí do aplikace dojde ke zlepšení retence, zatím je ale ve hvězdách, zda tomu tak skutečně bude.

Budování sociální sítě od nuly je jeden z nejtěžších byznysových úkolů, na kterém si v minulosti vylámaly zuby i takové společnosti jako Google.

A o tom, že na blyštivém startu Threads nemusí být všechno zlato, co se třpytí, jsme upozornili v komentáři Elon zuří. Proč ho vytáčí silný nástup Threads?

Aplikace od začátku trpěla velmi omezenou funkcionalitou a extrémně rychlý růst šlo připsat hlavně kombinaci propojení s Instagramem, který měsíčně použije asi sedminásobek uživatelů Twitteru (X), a snadnému přihlášení na jediné kliknutí.

Na doplnění funkcí, které by uživatele na síti udržely déle, firma momentálně intenzivně pracuje, přidala například oddělené kanály „following“ a „for you“ a rozšířila možnosti překladu příspěvků do různých jazyků. Je ale otázkou zdali již nepromeškala svůj hybný moment.

Produktový ředitel Mety, Chris Cox, řekl zaměstnancům, že se nyní zaměřuje na přidání dalších „háčků“, které mají přilákat uživatele zpět.

Jak ale dobře vědí například naši telekomunikační operátoři, retence může zafungovat u lidí, které ještě na platformě máte. Uživatelé, o které jste již jednou přišli, vám ve světě, kde pozornost je vzácnější komodita, než bitcoin, dají druhou šanci zřídka.

Komu naopak měsíční počet uživatelů – tedy alespoň podle Muskem sdílených dat – narostl na nový rekord, je Twitter, respektive miliardářem nedávno přejmenovaná sociální síť X. Podle Muskem sdíleného grafu počet uživatelů sítě prolomil hranici 540 milionů.


Co ale Metě stále šlape dobře, je její reklamní byznys. Firma během relativně čerstvě oznámených výsledků za druhé čtvrtletí dosáhla působivého čistého zisku téměř 7,8 miliardy dolarů a zveřejnila odvážné odhady také pro nejbližší budoucnost. A investoři v reakci na výsledky následně vyhnali hodnotu akcií společnosti o 8 procent.