„Nechceme tohle pole nechat neobsazené,“ odpověděl v červenci šéf italské automobilky Jean-Philippe Imparato českému Forbesu.
Položená otázka byla jednoduchá: Vrátí se Alfa Romeo zpátky ke sportovním vozům, které ji v minulosti proslavily? Víc téma rozvádět nechtěl, jen odkázal na konec srpna. Dořeknutí jeho odpovědi se odehrálo na světové premiéře supersportovní Alfy Romeo 33 Stradale.
Návrat znovu se probouzející automobilky mohl být jen těžko spektakulárnější. Možná ne formou, ale rozhodně obsahem. Odhalené auto jasně ukázalo, že Alfa Romeo musí zůstat naživu – pro tvary, emoce a výkon, které automobilovému světu dává.
Alfa Romeo 33 Stradale výše uvedeného přiváží plný kufr. Ale zároveň se s krásou musí šetřit. Třeba proto, aby nezevšedněla. I proto novinka, která se designem inspirovala v modelu z roku 1967, vznikne jen v limitovaném počtu pouhých třiatřiceti kusů.
Je férové rovnou dodat, že ačkoli se první kus k zákazníkovi dostane až 17. prosince příštího roku, v den 57. výročí výroby původní 33 Stradale, všechna budoucí auta už teď znají své majitele. Ti za členství v klubu vyvolených podle neoficiálních zpráv zaplatili částku v přepočtu mezi šestatřiceti až osmačtyřiceti miliony korun.
I přes radost, kterou jim automobilka způsobila, museli vyřešit jedno velké dilema: nechat si vyrobit model se spalovacím, nebo elektrickým motorem? Alfa Romeo totiž nabízí oboje. Čemu dali movití fanoušci značky přednost, automobilka nezveřejnila. Imparato pouze uvedl, že část těch, kteří zprvu vsadili na benzin, svůj názor nakonec změnila ve prospěch elektrické verze.
Namísto stroje poháněného šestiválcovým motorem s třílitrovým objemem, dvěma turbodmychadly a výkonem 620 koní, tak vsadili na elektromobil se dvěma až třemi elektromotory, výkonem přes 750 koní a dojezdem více než 450 kilometrů.
V obou případech bude technika stát na hliníkovém rámu, který doplní monokok z uhlíkových vláken. Z karbonu a hliníku je i střešní část s dveřmi otvíranými nahoru, jejichž rám je vyrobený… Ano, kvůli co nejnižší hmotnosti opět z karbonu. Ze stejného důvodu pak zadní okno není z klasického skla, ale z polykarbonátu.
I když si zákazníci před zahájením výroby mohli nadefinovat prakticky jakoukoli úpravu interiéru, schválit ji musí „Výbor 33“, což je skupina vedoucích pracovníků automobilky z různých oddělení. Alfa Romeo se zároveň pokusila výběr usnadnit variantou Tributo, jejíž interiér se inspiruje v historii motorsportu, což v praxi znamená použití kůže a hliníku.
Vedle ní pak stojí varianta Alfa Corse, která sází na moderní karbon a alcantaru.
„S novou 33 Stradale jsme chtěli vytvořit něco, co by dostálo naší minulosti a sloužilo značce. Něco, na co budou alfisté hrdí. Toto je od roku 1969 náš první vůz postavený na zakázku a já mohu slíbit, že nebude poslední,“ naznačuje další kroky Jean-Philippe Imparato.