Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vloni zvýšil o 11,8 procenta na 9,24 milionu vozů po sedmiprocentním poklesu v předchozím roce.
„K tomuto růstu přispěly všechny regiony. Jeho hlavními motory byly Evropa a Severní Amerika,“ uvedl koncern v tiskové zprávě.
„Skupina Volkswagen zvýšila svůj tržní podíl v Evropě i v Severní Americe, mírně tak vzrostl rovněž její podíl na globálním trhu,“ dodal.
Koncern také oznámil, že celosvětový odbyt jeho automobilů s plně elektrickým pohonem se vloni zvýšil o 34,7 procenta na 771 tisíc vozů. Podíl těchto vozů na celkovém odbytu skupiny tak vzrostl na 8,3 procenta z 6,9 procenta v předchozím roce.
V Evropě koncern Volkswagen vloni dodal zákazníkům téměř 3,8 milionu vozů, tedy zhruba o pětinu více než v předchozím roce.
V Severní Americe se odbyt zvýšil o téměř osmnáct procent na necelý milion vozů. Mírného růstu dosáhl koncern rovněž v Číně, kde se jeho odbyt zvýšil o 1,6 procenta na zhruba 3,2 milionu vozů.
„Těší nás úspěch našich silných značek a modelů na trhu,“ uvedl šéf koncernu Oliver Blume. „Je pozitivní, že dosahujeme růstu u všech hlavních značek a ve všech regionech,“ dodal.
V samotném čtvrtém čtvrtletí celosvětový odbyt koncernu Volkswagen meziročně vzrostl o 14,4 procenta na více než 2,5 milionu vozů. Tempo růstu tak výrazně zrychlilo ze 7,4 procenta ve třetím kvartálu.
„S ohledem na geopolitickou a makroekonomickou situaci jsme loni dosáhli solidního odbytu. Rostli jsme rychleji než celý trh a mírně jsme posílili svůj podíl na globálním trhu,“ uvedla manažerka Hildegard Wortmannová, která má v koncernu Volkswagen na starosti prodej.
Škoda Auto oznámila, že v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě 866 800 vozů. To představuje meziroční nárůst o 18,5 procenta. Odbyt plně elektrického modelu Škoda Enyaq se zvýšil o 52,1 procenta na 81 700 aut.
Globální odbyt hlavní koncernové značky VW vloni vzrostl o 6,7 procenta na 4,87 milionu vozů. Mezi další značky koncernu Volkswagen patří například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche nebo Seat.