Slovensko-česká společnost CloudTalk, nejrychleji rostoucí řešení volání a softwaru pro call centra moderních podniků poháněné umělou inteligencí, úspěšně získala dvacet šest milionů eur. Uzavřela tím financování série B.
Nejnovější investice, společně vedená společnostmi KPN Ventures a Lead Ventures, a podpořená stávajícími investory Point Nine Capital, henQ, Presto Ventures a Orbit Capital, je velkým krokem na cestě společnosti CloudTalk k transformaci podnikové komunikace.
Slovensko-česká společnost CloudTalk, dnes s kancelářemi v Praze a Bratislavě, byla založena v roce 2016, aby pomohla podnikům snadno se spojit se zákazníky po telefonu. Ze zákaznické zkušenosti tak činí největší konkurenční výhodu, která jim zajistí vyšší příjmy.
„Bylo zábavné sledovat, jak náš produkt řeší výzvy pro více než čtyři tisíce týmů prodeje a zákaznických služeb ve více než sto zemích a zajišťuje více než čtyři sta milionů konverzací se zákazníky. To je neuvěřitelných 665 let telefonování,“ říká Martin Malych, generální ředitel společnosti CloudTalk.
Nová investice strategicky urychlí růst a inovace produktů společnosti CloudTalk, zejména v oblasti vylepšení jejího cloudového telefonního systému a řešení kontaktních center pomocí umělé inteligence. Toto financování přichází v kritické době, kdy se prodejní týmy a týmy zákaznických služeb po celém světě snaží zlepšit výkonnost a efektivitu v době velkých ekonomických změn.
„Zaznamenali jsme rostoucí poptávku po cloudových komunikačních nástrojích, které dokážou efektivně řešit problémy týmů zaměřených na zákazníky. Uživatelé chtějí telefonní řešení, které pomůže se základními věcmi, jako je zlepšení kvality hovorů, zvýšení počtu vyzvednutých zákazníků a zlepšení čistoty CRM databází,“ uvádí Malych.
„Chtějí však také, aby telefonní řešení bylo inteligentní. Například aby shrnovalo hovory pomocí umělé inteligence, automatizovalo zaznamenávání poznámek a sledovalo nálady zákazníků pomocí analýzy sentimentu. Proto se nyní výrazně zaměřujeme na umělou inteligenci, maximalizaci efektivity týmu, optimalizaci hovorů a růst příjmů našich klientů,“ dodává.
Společnost CloudTalk je pevně odhodlána zkvalitňovat rozhovory a interakce mezi lidmi ve světě podnikání. Jejím cílem je zdokonalovat svá komunikační řešení založená na umělé inteligenci, zajistit bezproblémovou integraci s moderními podnikovými nástroji a poskytovat uživatelům po celém světě bezproblémové interakce.
Společnost se zaměřuje na budování platformy, která nejen splňuje vyvíjející se potřeby vzdálených pracovníků, ale také překonává očekávání zákazníků díky inovativním funkcím, jako jsou dialery s umělou inteligencí, konverzační inteligence a rozpoznávání řeči.
Vizí společnosti CloudTalk je vytvořit jednotný ekosystém pro komunikaci prodejních týmů a týmů zákaznických služeb, kde se každý profesionál může zapojit do produktivnějších a smysluplnějších konverzací.
Společnost KPN Ventures, významný nizozemský telekomunikační operátor a hlavní investor tohoto kola, plně podporuje poslání společnosti CloudTalk.
„Jsme ohromeni intuitivními řešeními společnosti CloudTalk s umělou inteligencí a její schopností vyhovět dynamickým potřebám moderních podniků. Jejich závazek k dokonalosti a inovacím se dokonale shoduje s naší vizí,“ říká Sem Alberga, investiční ředitel společnosti KPN Ventures.
„Tato investice je velkým skokem směrem k dosažení našich cílů. Nejen z hlediska finančního růstu, ale také zásadní proměny způsobu, jakým podniky komunikují. Velký dík patří všem, kteří nám na této cestě pomáhali – našim zákazníkům i více než sto čtyřiceti člennému týmu CloudTalk. Mám velké štěstí, že mám kolem sebe tak neuvěřitelné profesionály. Těším se na další spolupráci se všemi, abychom mohli vést více smysluplných rozhovorů, které přinesou příjmy a spokojenost,“ uzavírá Martin Malych.
„Jsme ohromeni pozicí CloudTalk jako snadno nasaditelného špičkového řešení CCaaS, které je poháněno umělou inteligencí a má skutečně intuitivní uživatelské rozhraní. Pozice společnosti jako lídra na trhu je důkazem její dokonalosti. Těšíme se, že budeme společnosti CloudTalk pomáhat dále rozšiřovat její mezinárodní působnost a zlepšovat již tak vynikající kvalitu hovorů,“ komentuje Sem Alberga, investiční ředitel KPN Ventures.
„Důvodem, proč jsme investovali do společnosti Cloudtalk, je její silný tým a pozoruhodná trakce. Martinovo nasazení na nás udělalo dojem. Jsme přesvědčeni, že vedení společnosti Cloudtalk a celý tým jsou na správné cestě změnit způsob fungování kontaktních center na celém světě. Mají na to, aby se stali lídrem v odvětví telco. Jsme rádi, že s nimi můžeme spolupracovat a doprovázet je na jejich nové cestě,“ uvádí Kristóf Székely, partner fondu Lead Ventures.
„Od první investice jsme věděli, že CloudTalk působí v konkurenčním prostředí, ale tým CloudTalk na nás udělal dojem svou schopností trvale vítězit nad všemi (velkými) konkurenty tím, že poskytuje řadu různých, zdánlivě malých funkcí, které mají obrovský dopad na každodenní život prodejních týmů. Jsme nadšeni, že můžeme i nadále podporovat společnost CloudTalk na její cestě,“ říká Mick Mackaay, partner fondu henQ.
„Od naší počáteční investice do CloudTalk před třemi lety na nás udělalo obrovský dojem, jak dobře vybudoval svůj produkt, jak rychle uvádí na trh nové nápady a jak roste, aniž utratí příliš mnoho peněz. Úspěšná série B, navíc ve velmi obtížném tržním prostředí, ukazuje, že strategie CloudTalk funguje. Jsme nadšeni, že jej můžeme i nadále podporovat, protože skutečně proměňuje způsob, jakým firmy komunikují se svými zákazníky,“ uzavírá Christoph Janz, managing partner fondu Point Nine Capital.
„Vzpomínám na rok 2018, kdy jsme uzavírali investici se zakladateli CloudTalku. Byla jedna z našich úplně prvních a CloudTalk byl tehdy začínající firma o pár lidech s několika málo klienty a minimalistickým produktem. Je úžasné pozorovat, jak daleko společnost došla a s čím vším se její tým musel v průběhu té doby poprat,“ říká Přemysl Rubeš, zakládající partner fondu Presto Ventures.
„Současné investiční kolo představuje další milník CloudTalku na cestě k vedoucí pozici na trhu nástrojů pro hlasovou komunikaci se zákazníky. Jsem hrdý, že jsme s nimi byli od začátku a těším se, že budeme nadále podporovat jejich cestu,“ dodává.