Evropští spotřebitelé a Evropská komise si všimli, že seznamovací aplikace Tinder jednotlivým zákazníkům účtuje různé ceny a neinformuje je o tom. Tinder se proto zavázal, že bude ceny za své služby určovat transparentněji.

Aplikace si automaticky vytipovala uživatele, kteří neprojevili zájem o prémiové předplatné za standardní cenu. Těm pak nabízela individuální slevy na míru, ovšem bez toho, aby je o tom informovala. Tinder také až do dubna 2022 nabízel nižší ceny za prémiové služby v závislosti na věku uživatelů, aniž by je o tom uvědomil.

Stejně jako mnoho jiných seznamovacích aplikací nabízí Tinder různé typy členství. Uživatelé mají k dispozici tolik funkcí, za kolik zaplatí. Prémioví uživatelé si například mohou dohadovat schůzky po celém světě nebo se jejich profily rychleji zobrazují ostatním. Průzkum švédské spotřebitelské asociace z roku 2022 odhalil, že Tinder si za tyto rozšířené možnosti účtuje u jednotlivých osob různé ceny.

„Personalizační techniky znemožňují porovnávání cen, čímž fakticky znemožňují spotřebitelům rozhodovat se o nákupu,“ uvedl komisař Evropské unie pro spravedlnost Didier Reynders.

„Proto nyní spotřebitelské právo Evropské unie vyžaduje, aby obchodníci zveřejňovali, zda je jejich cena personalizována pomocí automatizovaných prostředků,“ dodal.

Spotřebitelské orgány Evropské unie budou kontrolovat, zda Tinder předpisy dodržuje. V opačném případě mohou firmě vyměřit pokutu.