Španělský řetězec obchodů s módním oblečením Mango loni zvýšil čistý zisk na 172,1 milionu eur (4,35 miliardy korun), což je proti zisku jednaosmdesáti milionů eur o rok dříve nárůst na více než dvojnásobek. Tržby se podobně jako v uplynulých letech dostaly na další rekord. Firmě pomohla expanze na trh ve Spojených státech.
Tržby se loni zvýšily o devatenáct procent na 3,1 miliardy eur, třetinu jich tvořil internetový prodej. Firma se sídlem v Barceloně uvedla, že překonala svůj vlastní výhled.
Mangu se daří nabízet módní trendy rychleji než konkurenci zejména díky tomu, že má dodavatele blízko svých hlavních logistických center ve Španělsku a blízko továren v Asii.
Podle společnosti EDITED, která se zabývá maloobchodním zpravodajstvím, se Mango více profiluje jako prémiový prodejce a u některých společenských oděvů má vyšší ceny než Zara, kterou vlastní Inditex, a než švédský podnik H&M.
Letos chce mít firma po celém světě dva tisíce sedm set prodejen, loni jich měla 2566. Mango do dvou let hodlá otevřít pět set nových obchodů ve Spojených státech, Kanadě, Mexiku, Španělsku, Indii, Francii, Itálii a v Německu.
Společnost předpokládá, že Spojené státy budou do roku 2026 jedním z jejích tří nejdůležitějších trhů, zatím jsou po otevření dvaadvaceti prodejen v první pětce. Podnik odhaduje, že v roce 2026 bude celosvětově dosahovat tržeb čtyři miliardy eur a že díky expanzi také zdvojnásobí čistý zisk.
Generální ředitel Toni Ruiz popřel, že by společnost zvažovala vstup na burzu. Mango má podle něj dost zdrojů, aby mohlo pokračovat v růstu i bez vstupu na veřejný akciový trh.