Komunikační síť Telegram má devět set milionů aktivních uživatelů za měsíc, díky reklamě vydělává stovky milionů dolarů a může být brzy zisková. Deníku Financial Times to řekl její zakladatel Pavel Durov s tím, že zvažuje vstup firmy na burzu.
Ze společnosti se sídlem v Dubaji se postupně stala jedna z nejpopulárnějších komunikačních aplikací. Telegram zavedl reklamu a prémiové předplatné před dvěma lety. Ještě v roce 2021 měl jen půl milionu uživatelů.
„Doufáme, že se přehoupneme do zisku příští rok, pokud ne už letos,“ řekl deníku v Rusku narozený zakladatel v prvním zveřejněném rozhovoru od roku 2017. Durov Telegram plně vlastní. Vyloučil, že by se firmu chystal prodat, ale zmínil, že mu za ni investoři nabízejí přes třicet miliard dolarů (bezmála 695 miliard korun).
„Hlavní důvod, proč jsme podnikání začali zpeněžovat, je, že chceme zůstat nezávislí,“ řekl Durov listu. „Obecně řečeno, vidíme v IPO (primární veřejní nabídce akcií) prostředek k tomu, jak zdemokratizovat přístup k hodnotě Telegramu,“ dodal.
Společnost Telegram byla kdysi z velké části domovem volně se pohybující kryptoměnové komunity. Má pouze asi padesát zaměstnanců na plný úvazek. Její popularita v posledních několika letech prudce vzrostla. Stala se důležitým komunikačním nástrojem pro vlády a úředníky po celém světě a také záchranným lanem pro lidí, kteří žijí v konfliktních oblastech.