Výroba osobních vozů v Česku vzrostla do konce února meziročně o 22,3 procenta na 263 028 aut. Překonala tak nejvyšší hodnoty před krizí způsobenou covidem-19.
Automobilky vyrobily za leden a únor 18 536 elektrických vozidel. Jejich podíl na tuzemské produkci dosahoval sedmi procent. Oznámilo to ve čtvrtek Sdružení automobilového průmyslu.
Největší domácí automobilka Škoda Auto vyrobila ve svých závodech v ČR 161 733 osobních automobilů, což je meziroční nárůst o 14,1 procenta. Z toho bylo 7015 elektromobilů a 1590 plug-in hybridů. Podíl bateriových aut tak byl okolo pěti procent.
Hyundai zvýšil produkci o 8,7 procenta na 58 tisíc vozů, z toho 16,9 procenta tvořila auta na baterie.
Toyotě vzrostla výroba o 120 procent na 42 495 aut. Téměř čtyřicet sedm procent produkce představoval hybridní Yaris HV.
„Nejen lednové, ale i únorové údaje výroby vozidel překonávají v absolutních číslech ty nejlepší výsledky z doby před krizí. Navzdory výpadkům některých komponent či zprávám o ekonomickém ochlazení tak autoprůmysl i nadále podporuje českou ekonomiku,“ uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
„Vozidlům tuzemských značek se totiž daří jak na domácím, tak na evropském trhu. To potvrzují údaje nejprodávanějších značek v Evropě podle počtu prodaných vozidel, kde se Toyota a Škoda Auto umístily mezi prvními třemi,“ dodal Petzl.
V lednu a únoru 2024 bylo v Česku vyrobeno 678 autobusů, tedy o čtyřicet pět vozidel více než ve stejném období loňského roku.
Iveco CR ve Vysokém Mýtě zvýšilo produkci o desetinu na 642 autobusů, SOR vyrobil třicet jedna vozidel, tedy o čtrnáct méně než loni. Zbytek připadá na výrobce minibusů KHMC.
Tuzemský výrobce motocyklů Jawa Moto zvýšil produkci o třicet devět procent na 152 strojů.