CZC je jedním z největších internetových obchodů v Česku, jehož tržby se loni přehouply přes čtyři miliardy korun. Značný podíl na tom má jeho šéfka Jitka Dvořáková, která ho v roce 2013 převzala po zakladateli Josefu Matějkovi a pod jejímž vedením se dostal i do zisku.
„Čecháč“, jak se druhému největšímu českému e-shopu s elektronikou přímo ve firmě přezdívá, si během loňské roční komunikační kampaně mírně utahoval z Alzy. Podle Dvořákové šlo o přátelské gesto, které apelovalo primárně na stávající zákazníky.
„My se s Alzou válčit nesnažíme. To, že si do ní občas přátelsky šťouchneme, vychází z logiky naší pozice na trhu. Jestliže stojíte na místě, kdy je před vámi lokomotiva, za vámi lokomotiva a je nezpochybnitelné, že vy jste ta dvojka, tak se to nabízí. Jemně a vtipně atakovat trojku za sebou mi totiž smysl nedává,“ říká Dvořáková v dalším díle Forbes Byznys podcastu.
Může e-shop CZC pokračovat v růstu na geecích? Otevře po vzoru Alzy showroom? A dávalo by podle Jitky Dvořákové smysl spojit všechny e-shopy z Mall Group pod jediný Mall? Poslechněte si celý podcast.