Česká skupina Creative Dock Group vyrostla za dvanáct let ze startupu v největší nezávislou společnost v oblasti budování nových firem v Evropě i na Blízkém východě. Její obrat letos přesáhne miliardu korun a nedávno koupila německou společnost Mantro Product Studio.
Do akvizic se podle CEO Gabriely Teissing Creative Dock Group pouští jen v případě, že jim to dává smysl. Konkrétně Mantro je podle ní firma s dobrou pověstí a zajímavým klientským portfoliem.
„V Německu jde už o třetí firmu, kterou jsme koupili. Když jsme s akvizicemi začínali, dívali se tam na nás jako na někoho, kdo zrovna slezl ze stromu. Dnes už jsme přece jen v lepší pozici,“ říká Gabriela Teissing. „Zpočátku jsme měli doslova ošoupané cvičky, jak jsme sháněli zákazníky. Teď už jsme přece jen trochu známější, pracujeme pro firmy, jako je Adidas, Deutsche Bank, Avast,“ dodává.
Creative Dock staví produkty, které potom pouští na trh a dlouhodobě provozuje. Často pro klienty, kteří chtějí rozvíjet stávající služby digitálním směrem, což jsou třeba banky, když spouštějí nový úvěrový produkt.
„A pak je druhá oblast, kdy nás poptá velký klient, který vidí příležitost v oblasti, jež nějakým způsobem souvisí s jeho byznysem. To je pro nás momentálně Oredu, operátor, který má přes šedesát milionů klientů. Pro něj stavíme finanční službu, která zahrnuje převod peněz do zahraničí,“ vysvětluje Gabriela Teissing.
Radost jí dělá i nedávno navázána spolupráce se společností Playmobil, známou svými stavebnicemi. Ta u nich bude outsourcovat veškerý online prodej na globální úrovni. Creative Dock se bude podílet i na vývoji nových hraček, které spojují digitální a fyzický svět.
V technologiích musejí být v Creative Docku vždy o krok vepředu než jejich klienti, zlepšovat produkty jim proto pomáhá i umělá inteligence. Také o ni jejich zákazníci stojí stále víc a očekávají, že jim pomůže ušetřit peníze.
„My se snažíme využívat AI hlavně pro to, abychom zrychlili vývoj produktů a jejich spouštění na trh. Doufám, že do konce roku se nám to podaří o třicet procent rychleji,“ věří Gabriela Teissing.
Coby žena nemá ve vysokém byznysu příliš snadnou pozici, dlouho se musela učit, jak s muži jednat. A dlouho trvalo, než ji začali brát vážně. Pokud si ale myslela, že v Evropě a našich zeměpisných šířkách je to problém, v Saúdské Arábii, do níž často pracovně cestuje, zjistila, že se má vlastně fantasticky.
„Tam ženy ve vedoucích pozicích nejsou, však je to teprve šest nebo sedm let zpátky, co mohly začít pracovat a řídit auto. Když jsme na nějakém jednání, vidím, že tamní muži vůbec nevědí, co si se mnou mají počít,“ popisuje.
Aby spolupráce vůbec nějak fungovala, musela prý přistoupit na to, že má s sebou vždy nějakého mužského kolegu. „Jednání vedou oni a já do něj jen mírně vstupuji a respektuji to, že jsem pro ně těžce uchopitelná. A myslím, že jen tak rychle se jejich myšlení nezmění,“ přibližuje.
Jak se daří firmě Creative Dock získávat nové zaměstnance, proč musejí rozumět několika oborům, co plánují a kam chtějí růst? Odpovědi najdete v dalším díle Forbes Byznys Podcastu.